Wdrożenie systemu do zarządzania relacjami z klientami polega na wprowadzeniu gotowego rozwiązania w swojej firmie. W ramach tej czynności szkoli się pracowników z zakresu użytkowania, a także importuje wszystkie potrzebne dane, tak aby z oprogramowania CRM można było efektywnie korzystać. Nie jest to proces łatwy, a w wielu firmach kończy się niepowodzeniem.
Jak się ustrzec przed nieudanym wdrożeniem?
-Dopilnuj wszystkich etapów, które do niego prowadzą. Skrupulatne rozpoznanie potrzeb, poszukiwanie rozwiązań oraz ich testowanie przyczyniają się do zwiększenia szans na udane wprowadzenie systemu w firmie. Warto wyznaczyć osobę za ten proces odpowiedzialną.
-Angażuj się we wdrażanie rozwiązania w firmie. Rozmawiaj z pracownikami, jak oceniają szkolenia, czy dają im one wystarczającą wiedzę potrzebną do korzystania z CRM. Pozostawaj w stałym kontakcie z osobą wdrażającą i nie bój się zadawać pytań, nawet jeśli wydają ci się one oczywiste.
-Zainwestuj czas. Wdrożenie wykonane szybko i pobieżnie nie spełni swojego zadania. Wprowadzenie systemu w firmie ma pomóc w oszczędzaniu pieniędzy i czasu; najpierw jednak muszą one zostać zainwestowane. Dokładne przeprowadzenie tego procesu pozwoli jednak szybko zyskać na nowym oprogramowaniu CRM.
-Miej wizję, jak system usprawni pracę w firmie. Częstym powodem niepowodzeń we wdrożeniu jest skupienie tylko na teraźniejszości i oczekiwanie błyskawicznych wyników. O ile możliwe jest ich zaobserwowanie w pewnych obszarach (np. dostępu do informacji), o tyle w innych (zwiększenie zysku w związku z lepszą dbałością o klienta) wymaga cierpliwości.
-Zdecyduj się na dobrą firmę programistyczną. Wdrożenie funkcjonalnego systemu będzie łatwiejsze. Dlatego tak ważna jest przejrzysta umowa, jaką gwarantujemy na zakup licencji do usługi Kamflex. Precyzyjne określenie warunków współpracy przyniesie obopólny zysk.
-Postaw na kompetentnego wdrażającego. Dotyczy to zarówno szkolącego po stronie firmy programistycznej, jak i nadzorującego proces u zlecającego. Dobra komunikacja i profesjonalizm, to klucz do udanego wprowadzania rozwiązania. Dlatego tak ważne jest pierwsze wrażenie po rozmowie z konsultantem.
-Słuchaj swoich pracowników. Jeśli zgłaszają problem z oprogramowaniem postaraj się znaleźć rozwiązanie. Konsultacje z przyszłymi użytkownikami są istotne przez cały okres poszukiwania i testowania oprogramowania. Mają one wpływ także na efekt wdrożenia.
Kto powinien wdrażać CRM w firmie?
Aby zostało one przeprowadzone skutecznie, musi zająć się nim konsultant, który od początku towarzyszy klientowi. Tylko taka osoba zna potrzeby firmy i może skutecznie wesprzeć proces wprowadzania rozwiązania w zespole. Sposoby szkolenia użytkowników także mają znaczenie. Dlatego przeprowadzamy wdrożenie Kamlexa za pomocą narzędzi online: Skype’a, czatu, e-maili, rozmów telefonicznych, a także spotkań osobistych.
Odpowiednie czynności podjęte w trakcie wprowadzania rozwiązania w firmie przyczyniają się do wzrostu efektywności tego procesu. Dobre przygotowanie sprawi, że przebiegnie sprawnie i skutecznie.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o imporcie danych do systemu Kamflex
Jak wykonać import danych?
Przeczytaj również
Czy segmentacja klientów wpływa na wyniki sprzedaży?
Kiedy wdrożyć CRM?
Integracja systemu CRM
Producent oprogramowania SaaS