Jeśli zależy Ci na rozwoju Twojej firmy



loyalty

Zapisz się na newsletter

Wyślemy Ci kod promocyjny na zakup systemu do zarządzania relacjami z klientami

devices

Raz na kwartał otrzymasz

Opis ciekawych zestawień systemów CRM oraz zaproszenie na darmowe konsultacje

star

Odbierz darmowego e-booka

face

Spam nas nie interesuje. Liczy się zadowolenie klientów

email
info_outline
  • 
  • Wdrożenie
  • Cennik
  • Pomoc
  • Blog
  • Partnerzy
  • Kontakt
  •  Zaloguj się
  •  Poznaj KAMFLEX

Posprzedażowa obsługa klienta

Budowanie trwałych relacji z klientami, to proces czasochłonny i wymagający znacznego nakładu pracy. Odpowiednia obsługa na każdym etapie transakcji jest jednak kluczowa, by budować bazę zaufanych klientów, z których aktywności pozyskuje się najwięcej dochodu.

Załóż darmowe konto już dziś!

Znaczenie właściwej obsługi klienta

 

W obsłudze klienta konieczne jest indywidualne podejście i próba zrozumienia potrzeb. Dobrą praktyką jest przyznanie klientowi konsultanta czy doradcy, z którym zawsze będzie się kontaktował. Wpłynie to na profesjonalizm świadczonych usług. W tej sytuacji przydatny może okazać się system CRM, w którym możliwe jest gromadzenie informacji o kontakach z klientem. Dzięki temu podczas następnej rozmowy konsultant dokładnie wie, na jakim etapie stanęły negocjacje. Poprzez wgląd w system może także poinformować klienta o stopniu wykonania jego zlecenia czy naprawy. W kontekście działań posprzedażowych ważne jest znalezienie systemu, który funkcjonalnie obsłuży reklamacje.

 

 

Reagowanie na sytuacje kryzysowe

 

Posprzedażowa relacja z klientami oznacza także szybką reakcję w sytuacjach kryzysowych. Warto pamiętać o tym, jak łatwo dzięki mediom społecznościowym szerzy się niepochlebna opinia o marce. Dlatego obsługa reklamacji czy usterek jest kluczowa dla dbania o dobre imię firmy. Kompetentni konsultanci, szybko reagujący na problemy, mogą zaradzić większym kryzysom.

 

 

Grupowanie bazy klientów

 

System CRM pomoże w wyodbrębnieniu grupy stałych, lojalnych klientów. To dbałość o nich przyniesie najwięcej zysku firmie, dlatego trzeba pamiętać, że relacja nie kończy się w momencie zamknięcia transakcji! Warto ustawić sobie w oprogramowaniu przypomnienie o kontakcie z klientem po kilku dniach od zakupu. Wystarczy zapytać, jak użytkuje mu się produkt lub czy usługa spełnia wymagania. Czas, po którym najlepiej nawiązać ponowny kontakt, uzależniony jest od charakteru branży i oferowanej usługi, ale jest to miły gest, który zwykle spotyka się z pozytywną reakcją klientów.

 

 

Podsumowując

 

Zadbanie o posprzedażową relację z klientem składa się z kilku elementów, m.in.:

 

-fachowej obsługi klienta

-elastycznego reagowania na sytuacje problemowe

-szybkiego przyjmowania reklamacji

-naprawy usterek

-indywidualnego podejścia do klienta

-kontynuowania relacji po dokonaniu zakupu

 

W skutecznym wykonaniu tych czynności niezastąpiony jest intuicyjny i funkcjonalny system do zarządzania relacjami z klientami.  



Maria Pruszyńska

 

 


Czekamy na Ciebie na czacie!

Dowiedz się więcej o wyszukiwaniu informacji w “Liście wydarzeń” w systemie Kamflex
Jak wyszukiwać informacje w "Liście wydarzeń"?

Przeczytaj również
Jak pozyskiwać klientów?
Zalety CRM

9 kroków do optymalnego korzystania z CRM
Faktury w językach obcych

Skuteczne planowanie harmonogramu projektu IT


kamee.pl
  • Kamflex
  • Partnerzy
  • Wdrożenie CRM/ERP
  • Pomoc KAMFLEX
  • Blog
  • Regulamin
  • Kontakt