Aktualne dane są podstawą skutecznego zarządzania firmą. Tak jak niemożliwe jest dokonanie transakcji z osobą, która posługuje się nieważnym dowodem osobistym, tak samo system CRM bez aktualnych danych jest bezużyteczny.
5 powodów, dlaczego warto aktualizować dane w CRM
Aby o niczym nie zapomnieć
Najgorszym koszmarem handlowca jest pojawienie się na spotkaniu klienta, o którego wizycie zapomnieliśmy. Ustaw w systemie przypomnienie, sprawdzaj kalendarz na bieżąco i miej pewność, że nic nie wyleci ci z głowy z powodu nadmiaru obowiązków.
Aby zawsze być przygotowanym
Dzięki aktualizowaniu systemu, już na kilka dni przed spotkaniem, wiesz kiedy się ono odbędzie i czego będzie dotyczyć, a zatem możesz przygotować notatki, wydrukować statystyki i przejrzeć profile kontrahentów pod kątem ewentualnych problemów. O stresie nie ma mowy.
Aby skutecznie planować
Nie można przeceniać mocy tego prostego narzędzia, jakim jest tworzenie szczegółowego planu, którego wykonanie prowadzi do osiągnięcia celu. Wypracuj nawyk tworzenia planów dzielonych na etapy, by mieć pewność, że każdy krok przybliża cię do zamierzonego celu.
Aby dokonywać analizy i uczyć się na błędach
Aktualizacja systemu pozwoli ci ocenić sytuację faktyczną w porównaniu do powziętych założeń. Nie udało ci się zrealizować planu w 100%? Przeanalizuj podjęte działania, by odnaleźć błąd i móc w przyszłości się przed nim ustrzec. W systemie z aktualnymi danymi, dzięki funkcjonalnej wyszukiwarce, szybko znajdziesz wszystkie ważne informacje. Utwórz kategorie, które są kluczowe z punktu widzenia twoich relacji z klientami i miej stały wgląd w stopień wykonania planu sprzedażowego. Możliwość filtrowania danych pozwoli ci także na oszczędność czasu.
Aby oszczędzić sobie pracy
Wystarczy tylko kilka kliknięć, by wszystkie informacje znalazły się w systemie i byś mógł korzystać z nich w dowolnym momencie. To lepsze rozwiązanie niż wprowadzanie dużej ilości danych w jeden dzień, próbując uzupenić informacje. Po kilku dniach wiele szczegółów może wylecieć ci z pamięci. Dzięki przechowywaniu wszystkich informacji w systemie możesz łatwo odnaleźć perspektywicznych klientów dzięki dodatkowym atrybutom (wielkość firmy, data ostatniego i następnego spotkania, konkurencja, ...) i skierować do nich precyzyjnie opracowane działania marketingowe.
Jak dużo danych powinno być w moim systemie CRM?
System powinien zawierać wystarczającą ilość informacji, by ułatwiać zarządzanie relacjami z klientami. Warto jednak unikać gromadzenia zbędnych danych. W CRM Kamflex pogrupujesz dane i przeszukasz je za pomocą intuicyjnej wyszukiwarki. Miej pewność, że wszystkie kluczowe informacje o kontrahentach znajdują się w systemie, zawsze gotowe do użytku na każdym urządzeniu mobilnym. Wypracuj w sobie nawyk aktualizowania danych i kontroluj postępy swojego zespołu w osiaganiu zamierzonego celu.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o kontrahencie w systemie Kamflex
Jak dodać uwagi w profilu kontrahenta?
Przeczytaj również
Jakie dane o kliencie warto gromadzić?
CRM dla salonu fryzjerskiego
Bezpieczeństwo danych w CRM
Program do zarządzania zadaniami w firmie