Wybór dopasowanego do swojej firmy systemu CRM, to kluczowa decyzja, której podjęcie nie jest łatwe. Zanim zdecydujesz się zainwestować w takie rozwiązanie, rozważ wszystkie wady i zalety oraz możliwe trudności z nim związane. W tej sytuacji nie musisz uczyć się na własnych błędach. Zapoznaj się z tymi najczęściej popełnianymi podczas wyboru CRM, tak by móc ich uniknąć.
1) Wybranie systemu niedopasowanego do swoich potrzeb
Zanim zdecydujesz się na jakieś rozwiązanie szczegółowo zdefiniuj swoje potrzeby. Jak duża jest twoja firma? Ilu zatrudniasz pracowników? Jakie informacje są kluczowe dla twojej firmy w kontekście zarządzania relacjami z klientami? Dopiero gdy uzyskasz odpowiedzi na te pytania, możesz myśleć o zakupie systemu CRM.
2) Brak dialogu z pracownikami o ich oczekiwaniach wobec systemu
A to przecież oni są finalnymi użytkownikami i jeśli nie będzie on dla nich intuicyjny i funkcjonalny, to nie będą go skutecznie używać. Wdrożenie nie zapewni satysfakcji jeśli system nie jest dla pracowników ułatwieniem. Poświęć czas na konsultacje i miej pewność, że CRM użytkowany jest w 100%.
3) Podjęcie decyzji w oparciu o cenę lub promocję
Wybierając rozwiązanie tego typu nie warto swojej decyzji uzależniać od atrakcyjnych ofert finansowych. Traktuj decyzję o zakupie CRMa jako inwestycję w przyszłość, a nie jednorazowy wydatek. W kontekście możliwości satysfakcjonującego użytkowania przez lata lepiej wydać więcej, niż zdecydować się na mało optymalne rozwiązanie.
4) Przetestowanie niewielkiej liczby systemów przed podjęciem decyzji
Im więcej CRMów zobaczysz i sprawdzisz ich działanie, tym lepiej. Warto poświęcić więcej czasu na poznanie dostępnych rozwiązań i znalezienie czegoś maksymalnie dopasowanego do swoich potrzeb. Testowanie zwykle jest bezpłatne przez określony czas, który możesz wykorzystać na aktywne użytkowanie razem z pracownikami, by móc wybrać najlepszą opcję.
5) Wybranie narzędzia, które nie umożliwia dodania nowej funkcjonalności
Wiele z gotowych systemów CRM nie daje ci możliwości rozszerzenia o kolejny moduł. W oprogramowaniu Kamflex jest to możliwe zawsze kiedy tego potrzebujesz. Dzięki temu masz pewność, że twój CRM rozwija się wraz z twoją firmą.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Przeczytaj również
CRM na zamówienie krok po kroku