Istnieją dwie drogi dodania dokumentu przyjęcia produktów z zewnątrz (PZ). Pierwszy z nich należy rozpocząć od wybrania z menu po lewej stronie kategorii "Magazyn", a następnie "Dokumenty magazynowe". W celu dodania nowego konieczne jest kliknięcie w zielony symbol "+" znajdujący się pod nazwą użytkownika w prawym, górnym rogu. Na ekranie wyświetli się wzór dokumentu PZ. Ważne jest zapamiętanie numeru dokumentu. Kolejnym krokiem jest wybranie odpowiedniego magazynu oraz kontrahenta z bazy kontaktów. Ważne, by miał on w profilu zaznaczoną opcję dostawca. Po ustawieniu daty możemy zapisać dokument w wersji roboczej. Następnie z menu po lewej stronie należy wybrać opcję "Stany magazynowe" i odpowiedni magazyn. Na ekranie wyświetlone zostaną produkty, które następnie możemy dodać do dokumentu PZ. Klikając niebieski symbol z prawej strony danego wiersza wyświetlony zostanie panel produktu z przyjęciami i wydaniami towaru.
Aby dodać wybrany produkt do wcześniej utworzonego dokumentu PZ należy kliknąć przycisk "+ PZ", znajdujący się w części panelu dotyczącej przyjęć towaru. Na ekranie wyświetlą się opcje do wypełnienia i wyboru. Konieczne jest wpisanie ilości produktów i ich ceny, a także wybranie kontrahenta, zgodnego z tym we wcześniej zapisanym dokumencie PZ oraz zmiana statusu przyjęcia na "Wykonane", a także wybranie odpowiedniego dokumentu PZ w kategorii "Dokumenty magazynowe". W celu dodania kolejnego produktu do dokumentu PZ należy skorzystać na górze z opcji "Wybierz produkt". Wyszukiwarka pomoże w szybkim odszukaniu szukanego produktu. Następnie należy powtórzyć proces klikając w "+ PZ" i postępować identycznie jak wcześniej.
Następnie konieczne jest zapisanie zmian. Kiedy wrócisz do listy zapisanych dokumentów magazynowych otwórz zapisaną wcześniej wersję roboczą dokumentu przyjęcia zewnętrznego. Dane zostały automatycznie wprowadzone. Sprawdź czy wszystkie produkty znajdują się na dokumencie PZ. Po zmianie statusu na "Zakończone" edycja nie będzie możliwa.
Drugi sposób to dodanie produktów oraz cen w stanach magazynowych i późniejsze utworzenie dokumentu PZ w opcji "Dokumenty magazynowe". W tym celu w stanach magazynowych należy wybrać odpowiedni magazyn i produkt. Następnie kliknąć "+ PZ", wpisać liczbę produktów i ich cenę, a także wybrać kontrahenta, zmienić status na wykonane, a rubrykę "Dokument magazynowy" pozostawić pustą. Gdy następnie przejdziemy do opcji "Dokumenty magazynowe" w dokumencie PZ wybieramy konkretnego kontrahenta. W celu dodania produktów należy kliknąć symbol "+" znajdujący się pod skrótem "L.p.". Na ekranie pojawi się lista możliwych do dodania produktów związanych z danym dostawcą.
Po wybraniu jednego lub kilku z nich dane zostaną wprowadzone do tworzonego dokumentu PZ. Przed zapisaniem wersji ostatecznej możliwe jest wprowadzenie uwag. Aby zapisać dokument przyjęcia produktów z zewnątrz konieczne jest kliknięcie przycisku "Zapisz i zamknij".
Nie udało ci się rozwiązać problemu?
Skontaktuj się z nami. Otrzymasz natychmiastową odpowiedź i pomoc konsultanta.
Przeczytaj również:
Program do obsługi kancelarii prawnej
Dowiedz się więcej o magazynie:
Konfiguracja magazynu: jednostki, asortyment, grupy i magazyny
Konfiguracja magazynu: dodawanie produktów