Satysfakcja z nowego narzędzia do zarządzania relacjami z klientami wspomagającego codzienną pracę musi być poprzedzona odpowiednimi przygotowaniami. Dowiedz się, jak w 3 krokach wprowadzić CRM i zwiększyć zyski swojej firmy.
1. Dopasowanie CRMu do potrzeb firmy
W systemie Kamflex konsultant towarzyszy użytkownikowi na etapie wyboru, wdrażania oraz użytkowania systemu operacyjnego. To on podpowie ci, jaki system będzie najbardziej funkcjonalny dla twojej firmy i najszybciej przełoży się na usprawnienie zarządzania relacjami z klientami. Administrator (osoba kupująca pakiet w systemie Kamflex) z pomocą konsultantów dokona wyboru pakietu systemu CRM zawierającego konkretne moduły. Następnie doda wszystkich użytkowników, swoich pracowników, oraz przydzieli im uprawnienia. Ustali także numerację dokumentów i utworzy procesy sprzedażowe związane z obsługą klientów.
2. Przeszkolenie wszystkich pracowników w zakresie użytkowania nowego narzędzia
Wszyscy pracownicy powinni wykorzystać 14 dniowy, darmowy okres na testy i odtworzenie procesów, jakie wykonują w pracy. Pomocne mogą okazać się materiały instruktażowe oraz czat i Skype z konsultantami. Kamflex jest systemem intuicyjnym, dlatego wdrożenia nie wymagają dużego nakładu pracy i czasu.
W zależności od wielkości i kompetencji zespołu może pojawić się potrzeba szkoleń indywidualnych. Ich miejsce, czas i zakres są dopasowywane do potrzeb klienta.
3. Przeniesienie bazy danych
Klient może wykonać tą operację samodzielnie bazując na plikach wzorcowych lub poprosić o pomoc pracowników Kamflex.
W trakcie korzystania z systemu CRM należy monitorować, czy wszystkie procesy są zoptymalizowane. Jeśli pojawią się wątpliwości w każdym momencie można skontaktować się z konsultantem. Jeśli wraz z rozwojem Państwa firmy pojawi się potrzeba wprowadzenia nowej funkcjonalności producent Kamflexu oferuje trzy możliwości:
- dodania nowej funkcjonalności do istniejącego modułu,
- stworzenia nowego modułu,
- wykonania indywidualnego projektu dla Państwa firmy.
Skuteczność systemu CRM polega na łatwej identyfikacji najatrakcyjniejszych klientów w danym momencie. Kamflex pozwala na:
- dowolne segmentacje klientów,
- elastyczne definiowanie danych, które będą przypisywane do każdego klienta.
W liście kontrahentów możliwe jest wyszukiwanie z użyciem wszystkich ustalonych parametrów. Dane można także wyeksportować do arkusza kalkulacyjnego.
Aby dokonać wyboru optymalnego dla swojej firmy systemu CRM warto wypunktować najistotniejsze cechy skutecznego systemu. Należą do nich:
- darmowe wdrożenie systemu (czat, Skype, filmy instruktażowe, blog)
- pomoc dostępna 24/7
- brak kosztów związanych z infrastrukturą IT
- darmowe aktualizacje
- 14 dniowy okres testowy
- dostęp online z dowolnego urządzenia z przeglądarką
Marcin Affelski
Czekamy na Ciebie na czacie!
Przeczytaj również:
System CRM dla firmy szkoleniowej
Czy inwestycja w dedykowaną aplikację webową się opłaca?