Poznaj system CRM, by skuteczniej zarządzać swoją firmą.
Co to jest system CRM?
CRM, to skrót od angielskich słów Customer Relationship Management, czyli Zarządzanie Relacjami z Klientami. Jego skuteczne użytkowanie usprawnia proces komunikacji z klientami, partnerami i dostawcami, pozwala na maksymalizację wykorzystania działań marketingowych, a także budowanie zaufania oraz więzi z klientami. Skuteczne wdrożenie systemu CRM przekłada się na wzrost zysków oraz potencjału firmy.
Co należy zrobić, aby efektywnie wdrożyć system CRM?
1. Zaprojektować procesy sprzedażowe i dostosować do nich wszelkie działania podejmowane w firmie.
System Kamflex pozwala na dowolne skonfigurowanie wielu różnych procesów, co pozwala na synchronizację zadań.
2. Ustalić według jakich kryteriów grupowani będą klienci.
Przykładowo:
-rodzaj kontrahenta> klient , potencjalny klient, reklamacja,
-potencjał klienta> wielki, średni, mały, poza zainteresowaniem.
3. Zaangażować wszystkich pracowników do wysokiej jakości obsługi klienta oraz gromadzenia danych na ich temat w ustalony sposób.
Intuicyjny system ułatwi pracownikom wprowadzanie wszystkich informacji, co przełoży się na tworzenie kompleksowego profilu klientów oraz wzrost ich zadowolenia ze świadczonych usług.
Co Twoja firma otrzyma w zamian ?
1. Wartościowe i szczegółowe informacje na temat twoich klientów. System CRM pozwoli ci w łatwy sposób znaleźć grupę docelową dla twoich towarów i usług. Może to być grupa klientów, która ma przypisane następujące parametry:
- odwiedziła stoisko na targach Budma 2016,
- od tego czasu do dnia dzisiejszego nic nie kupiła,
- wyrażała zainteresowanie produktem X,
- zatrudnia powyżej 20 osób,
- pracuje w firmie, której potencjał to 6/10,
- ma siedzibę w województwie mazowieckim.
Precyzyjne nakierowanie działań marketingowych pozwoli na efektywne kampanie marketingowe
2.Przewagę nad konkurencjąz kilku powodów:
- możliwości docierania do odpowiedniej grupy z właściwym komunikatem,
- łatwości wyselekcjonowania najbardziej atrakcyjnych szans sprzedażowych,
- szczegółowego materiału do analiz przyczyn braku sprzedaży na poszczególnych etapach,
-wiedzy na temat klientów, co ma zasadniczy wpływ na sukces przedsiębiorstwa,
- zwiększenia wydajności pracy, co przekłada się na niższe koszty
-zwiększenia zysków
-zwiększenia skuteczności obsługi po sprzedażowej i cross – selling,
-zmniejszenia kosztu pozyskania klienta,
-wzrostu jakości obsługi klienta,
-ułatwienia pozyskiwania i utrzymywania klientów,
- odpowiedniej jakości interakcji z klientem przed zakupem,
- wywołania satysfakcji i lojalności klientów,
- zapewnienia wszystkim pracownikom dostępu do informacji na temat klienta,
- możliwości śledzenia statystyk aktywności pracowników,
-dostępu online do wszystkich informacji,
- wysokiej jakości organizacji pracy.
CRM a podejmowanie decyzji
Informacje zgromadzone w systemie CRM pozwalają na podejmowanie decyzji na trzech płaszczyznach:
1) płaszczyzna operacyjna– realizowana jest przez specjalistów do obsługi klientów, marketingu, serwisu dla realizacji bieżących potrzeb
2) płaszczyzna managerska– realizowana jest przez liderów i managerów działów do wprowadzania zmian i bieżącej kontroli wyników,
3) płaszczyzna strategiczna– realizowana jest przez zarządy do podejmowania długookresowych decyzji.
Marcin Affelski
Czekamy na Ciebie na czacie!
Przeczytaj również:
Program do warsztatu samochodowego