Wdrożenie systemu do zarządzania relacjami z klientami w firmie, to proces niełatwy i wieloetapowy. Poświęcenie czasu na jego przeprowadzenie stanowi gwarancję komplementacji wybranego rozwiązania w firmie oraz użytkowania go przez lata. Warto zdawać sobie sprawę ze znaczenia tego procesu aby moc przeprowadzić go efektywnie i sprawnie.
Przeprowadzający szkolenia
Pierwszą kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, jest znajomość oprogramowania oraz branży IT przez osobę wdrażającą. Szkolenia musi przeprowadzać ekspert. W wielu firmach jest to konsultant, który towarzyszył klientowi od momentu nawiązania pierwszego kontaktu. W zależności od wielkości firmy może on przeszkolić wszystkich pracowników podczas grupowych sesji lub udzielić wskazówek szefom teamów, czy działów, tak by mogli oni sami przeszkolić resztę pracowników. Kluczem w tym kontekście jest nielimitowane szkolenie, które oferuje zespół Kamflex. Tylko w ten sposób możliwe jest wyczerpujące zaznajomienie się z funkcjonalnościami systemu.
Oferowane sposoby szkolenia
Kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na skuteczność wdrożenia systemu jest ilość kanałów komunikacyjnych, za pomocą których jest ono przeprowadzane. Dobrze wybrać producenta oprogramowania, który oferuje zarówno szkolenia i konsultacje osobiste, jak i online. Pozwala to na bieżące rozwiązywanie problemów i wątpliwości pojawiających się w trakcie korzystania z systemu. Konsultanci Kamflex oferują pomoc przez telefon, czat, email, Skype, udostępnianie ekranu oraz szkolenia osobiste. Podczas wdrażania dobrze jest także korzystać z materiałów pisanych, dotyczących korzystania z poszczególnych modułów. Na naszej stronie, w zakładce Pomoc znajduje się opis systemu wraz ze zrzutami ekranowymi.
Pierwsze kroki z nowym rozwiązaniem
Wraz z rozpoczęciem wdrażania systemu CRM w firmie konieczne jest przeniesienie wszystkich danych do systemu. W przypadku wielu firm, ma on stanowić kompleksowe rozwiązanie, które zastąpi użytkowane do tej pory arkusze kalkulacyjne i pośrednie systemy. Przesłanie wszystkich danych do oprogramowania już na początku stanowić będzie dobrą podstawę dla budowania bazy informacji firmy, a także umożliwi płynne przejście do użytkowania nowego rozwiązania. Na tym etapie warto także ustalić nazwy parametrów oraz atrybutów, co pozwoli na funkcjonalne gromadzenie informacji. W systemie CRM Kamflex każdy użytkownik sam definiuje te nazwy, dzięki czemu rozwiązanie dopasowuje się do wielu branży.
Kiedy wszystkie dane zostały już zaimportowane do systemu, a nazewnictwo parametrów i atrybutów ustalone, ważna jest konsekwencja. Bieżące aktualizowanie danych, a także rezygnacja z dodatkowych arkuszy kalkulacyjnych, czy kalendarzy stanowi gwarancję sukcesu użytkowania rozwiązania. Warto także by pracodawca zachęcał pracowników do aktywnego użytkowania systemu. Jeśli będzie on jednak intuicyjny oraz pomocny w codziennej pracy, takie motywowanie nie będzie potrzebne.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o parametrach w systemie Kamflex
Dodatkowe parametry
Przeczytaj również
CRM online
Wsparcie CRM
Optymalizacja kosztów w firmie z CRM
Zalety CRM