Możliwości usprawnienia działania firmy za pomocą oprogramowania CRM są bardzo duże. Pełne korzyści można osiągnąć po odpowiednim wdrożeniu, które ma za zadanie nie tylko nauczyć pracowników obsługi systemu, ale także sprawić, by czuli się z nim swobodnie i zgłaszali własne propozycje nowych funkcjonalności.
Dowiedz się, jak w 6 krokach wdrożyć CRM w swojej firmie.
1. Dokonaj analizy potrzeb zespołu. Zbierz wszystkie czynności, które chcesz obsługiwać w systemie CRM. Zorganizuj w firmie burzę mózgów, by uwzględnić wszystkie wymagania funkcjonalne, dostępność, bezpieczeństwo, możliwości wdrożenia, rodzaje wsparcia i inne.
2. Przedyskutuj z zespołem nadchodzące zmiany. Przedstaw korzyści wynikające z wprowadzenia systemu CRM, a także omów ewentualne wątpliwości.
3. Rozpocznij testy systemu Kamflex. Dodaj do konta pracowników i zachęć ich do testowania funkcjonalności. Wspólnie zapoznajcie się ze wszystkimi modułami: kontrahentami, procesami, leadami sprzedażowymi, kalendarzem, fakturami, magazynami.
4. Zbierzcie wszelkie uwagi i prześlijcie je pod adres kontakt@kamflex.pl, a nasi konsultanci w krótkim czasie podpowiedzą, jak można obsłużyć te procesy w oprogramowaniu. Jeśli w twojej firmie jest taka potrzeba, wprowadzimy dodatkową funkcjonalność.
5. Wdrażaj poza wysokim sezonem sprzedażowym. Jeśli prowadzisz firmę serwisującą narty nie wprowadzaj systemu CRM w listopadzie i grudniu! Przed wdrożeniem zadbaj by wszyscy pracownicy zapoznali się z systemem.
6. Przed wdrożeniem zdecyduj, czy chcesz przedłużyć konto testowe z wprowadzonymi danymi, czy wolisz założyć nowe konto.
Zgodnie z zasadą Pareta warto skoncentrować się na optymalizacji najczęściej powtarzanych czynności (80%) w firmie, które zostaną obsłużone przez 20% funkcjonalności oprogramowania CRM. Ten zakres będzie miał decydujący wpływ na wzrost efektywności pracy.
Marcin Affelski
Czekamy na Ciebie na czacie!
Przeczytaj również:
Bezpieczeństwo danych w systemie CRM
Umowa o świadczenie usług informatycznych