1) Zdefiniowanie swoich potrzeb
Do czego dokładnie ma służyć twojej firmie system CRM? Ilu funkcjonalności potrzebujesz? Warto rozważyć te kwestie na etapie wyboru odpowiedniego rozwiązania, ale także korzystając z systemu. Bieżące definiowanie potrzeb umożliwi otwartość na zmiany.
2) Wdrożenie pracowników
Wszystkie osoby, które mają być aktywnymi uzytkownikami systemu muszą uprzednio przejść szkolenie. Wdrożenie systemu CRM stanowi gwarant, że możliwe będzie optymalne uzytkowanie funckji zawartych w systemie, a także, że wszystkie wątpliwości zostaną rozwiane zawczasu. Nie lekceważ tego kroku!
3) Aktywne użytkowanie systemu
Korzystanie z wszystkich funkcji systemu nie może zakończyć się wraz ze szkoleniem. Zachęcaj pracowników, by nie ograniczali się tylko do kilku kategorii, ale by testowali i używali całego systemu. Tylko w ten sposób wydane pieniądze i zainwestowany czas się zwrócą.
4) Funkcjonalne narzędzia CRM o jednoznacznych nazwach
Jeśli na początku ustalisz z pracownikami nazwy poszczególnych danych oraz sposób ich oznaczania w systemie masz pewność, że nie wkradnie się nieporządek i nawet za kilka lat będziesz mógł sięgnąć do zapisywanych teraz informacji.
5) Wprowadzanie potrzebnych danych
Rozważ, jak wiele informacji powinno znaleźć się w systemie i wprowadzaj tylko te, które mają uzasadnienie z handlowego punktu widzenia. Wybieraj jasne i klarowne nazwy, które bez wątpliwości pozwolą dodawać kolejne dane w przyszłości. Umiar jest tutaj pomocny.
6) Aktualizowanie danych na bieżąco
Kiedy wszystkie kategorie są odpowiednio zdefiniowane, a sposób wprowadzania danych ustalony, ważne by zachować konsekwencję. Nawet najlepszy system CRM może nie spełniać oczekiwań jeśli zawiera stare informacje i w istocie staje się bezużyteczny. Nie dopuść do takiej ewentualności.
7) Dialog z konsultantem
Zgłaszaj do konsultanta wszystkie swoje uwagi dotyczące systemu. To właśnie użytkownicy doskonalą system swoimi spostrzeżeniami. Nie wahaj się nimi dzielić. Konsultant pomoże ci także w rozwiązaniu wszystkich ewentualnych problemów z użytkowaniem systemu, co sprawia, że obsługa CRM jest naprawdę łatwa.
8) Otwartość na przejście na system dedykowany
Gotowy system CRM to dobre rozwiązanie w przystępnej cenie, które pozwala na usprawnienie zarządzania firmą. System dedykowany umożliwia jednak całkowitą personalizację i dostosowanie do swoich potrzeb. Nie obawiaj się przenieść danych do takiego systemu!
9) Korzystanie tylko z systemu do zarządzania relacjami z klientami
Kiedy wybierzesz, jaki CRM spełnia potrzeby twojej firmy i wdrożysz odpowiednie oprogramowanie, porzuć prowadzenie firmy w arkuszach kalkulacyjnych, programach do faktur czy zewnętrznych kalendarzach. Wszystko to znajduje się zintegrowane w systemie Kamflex.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Przeczytaj również
Wady i zalety gotowego systemu CRM