Agencje pośrednictwa pracy, zajmujące się znajdywaniem kandydatów na oferowane stanowiska, gromadzą mnóstwo informacji i dokumentów kluczowych z punktu widzenia podejmowanych działań. Aby możliwe było ich sprawne wykorzystywanie konieczne jest wypracowanie skutecznych metod zapisywania danych oraz ich przeszukiwania. Pomoże w tym system CRM.
Jak CRM pomaga w budowaniu profilów kandydatów?
Ustawianie dowolnych parametrów
Aplikacja CRM umożliwia zapisywanie kluczowych informacji w dogodny sposób. To od parametrów, które ustawisz w systemie zależy, jak wyglądać będą profile aplikujących. Jest to szczególnie przydatne dla agencji rekrutacyjnych, które zajmują się poszukiwaniem pracowników dla różnych branż. Inna kombinacja cech jest istotna dla kierowcy ciężarówki, a inna dla opiekunki, mechanika czy marynarza. Dlatego tak ważne jest, aby upewnić się, że wybrany system umożliwia grupowanie kandydatów według wybranych kryteriów, a nie narzuconych przez twórców oprogramowania. Dzięki temu tworzone profile będą dopasowane do potrzeb konkretnego procesu rekrutacyjnego.
Wielopoziomowe filtrowanie bazy
Ale to nie wszystko. Aby możliwe było efektywne wyszukiwanie najlepszych kandydatów na dane stanowisko, konieczna jest także możliwość rozbudowanego filtrowania bazy. W wielu przypadkach o rozpatrywaniu danej aplikacji na oferowaną posadę decyduje szereg kryteriów, np. doświadczenie, wymogi płacowe, wykształcenie, znajomość języków obcych, dostępność do podjęcia pracy, itp. Przeszukiwanie bazy po każdym kryterium z osobna, to strata czasu. Dlatego proces ten należy zoptymalizować, co w praktyce oznacza, że system CRM musi umożliwiać filtrowanie po dowolnej kombinacji parametrów. Dzięki temu wyszukane wyniki będą lepiej dopasowane, a osoba rekrutująca będzie mogła skuteczniej i szybciej dotrzeć do najlepszych osób ubiegających się o daną posadę.
Zapisywanie historii relacji z każdym kandydatem
Wdrożenie systemu CRM umożliwia także zapisywanie wszystkich kroków podjętych w relacji z danym Klientem (firmą zlecającą rekrutację) oraz Kandydatami. Jest to pomocne ponieważ pozwala zweryfikować skuteczność podejmowanych działań oraz ułatwia segmentowanie bazy. Oba te czynniki wpływają na budowanie pozycji agencji jako profesjonalnej instytucji, która analizuje i wyciąga wnioski z podejmowanych działań, cały czas doskonaląc oferowane usługi.
Dostęp do informacji z każdego urządzenia mobilnego
Wybranie webowego systemu CRM pozwala na uzyskanie stałego dostępu do danych. Wystarczy tylko łącze internetowe oraz dowolna przeglądarka. Taki rodzaj systemu gwarantuje, że dane znajdują się w chmurze, a zatem firma nie jest odpowiedzialna za hosting systemu na własnych serwerach. Co to oznacza? Brak kosztów związanych z utrzymaniem infrastruktury serwerowej, aktualne, takie same dane dla wszystkich użytkowników systemu, a także bezpieczeństwo zapisywanych informacji. Jest ono uzyskiwane poprzez tworzenie kopii zapasowych oraz szyfrowanie połączenia, a także cykliczne zmiany hasła. Ze względu na szereg zalet rozwiązania webowe zyskują na popularności; ufa im coraz więcej przedsiębiorców, także dzięki możliwości darmowego testowania przed zakupem wybranego pakietu usługi.
Jak budować profile kandydatów w systemie CRM?
Wskazane możliwości, które stwarza oprogramowanie CRM w rekrutacji kandydatów, pokazują jak przejrzyste i łatwe może być budowanie profilów aplikujących. Gromadzenie istotnych informacji, efektywne filtrowanie bazy, zapisywanie historii relacji oraz dostęp z każdego urządzenia mobilnego składają się na zwiększenie efektywności przeprowadzanych procesów rekrutacyjnych. Ale nie musisz wierzyć nam na słowo – sprawdź sam, testując Kamflex za darmo przez 14 dni.
Przeczytaj więcej o tym jak system CRM usprawnia przeprowadzanie procesów rekrutacyjnych:
Jak wyszukiwać kandydatów w systemie dla agencji pośrednictwa pracy?
CRM dla firmy rekrutującej opiekunki
Aplikacja do rekrutacji zgodna z RODO
Pośrednictwo pracy – jak usprawnić proces tworzenia dokumentów?