Wejście w życie rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) nałożyło na administratorów, w tym także potencjalnych pracodawców, szereg zasad, które muszą spełnić, aby móc w legalny sposób przetwarzać dane. Za naruszenia w tym zakresie można narazić się nawet na milionowe kary.
Czy istnieje sposób na ułatwienie procesu naboru w zgodzie z RODO?
Jedną z najprostszych i najłatwiejszych opcji jest wykorzystanie aplikacji przeznaczonej do rekrutowania pracowników. Oprogramowanie pozwalające na przechowywanie w jednym miejscu wszystkich potrzebnych danych: ofert, podań czy informacji o umówionych spotkaniach, wprowadziło proces zatrudniania nowych pracowników na wyższy poziom.
Do jakich reguł musi dostosować się administrator danych?
Zgodnie z najnowszymi przepisami prawa, pracodawca pozyskując dane od aplikujących musi przestrzegać zasad:
- minimalizacji danych osobowych - oznacza to, że dane muszą być ograniczone do minimum oraz dostosowane do celów, w jakich są przetwarzane
- ograniczenia przechowywania - to znaczy, że dane aplikantów, którzy nie przeszli pomyślnie rekrutacji, muszą zostać usunięte - mogą być gromadzone jedynie w czasie trwania procesu wyszukiwania kandydata na oferowane stanowiska
- rozliczalności - administrator danych ma obowiązek wykazać, że przestrzega wszystkich wytycznych RODO
Aplikacje do rekrutacji zgodne z RODO
Aplikacje ułatwiająca pozyskanie nowych pracowników, aby działać w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawnymi, muszą zawierać wszystkie elementy wyszczególnione w RODO. Aby pracodawca zdecydował się na używanie narzędzia do rekrutacji musi być ono w jak największym stopniu użyteczne oraz przede wszystkim spełniać i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom jego użytkowników.
Wykorzystanie do przeprowadzenia aplikacji CRM nie tylko pozwala oszczędzić czas i pieniądze, ale także zwiększa skuteczność działań. Zgromadzenie wszelkich potrzebnych dokumentów w jednym miejscu usprawni proces wyboru najlepszego kandydata na dane stanowisko. Komunikacja z potencjalnym pracownikiem stanie się znacznie łatwiejsza. Zarządzanie informacjami w formie elektronicznej sprawia, że administrator ma większą kontrolę nad przebiegiem wszystkich etapów i procedur, dodatkowo minimalizuje ryzyko wglądu do wrażliwych danych przez osoby, które nie są do tego upoważnione. Prawidłowo skonstruowane aplikacje ułatwiające proces rekrutacji, to bezpieczeństwo danych. Oprogramowanie musi spełniać odpowiednie standardy, dlatego niezwykle ważną kwestią jest, aby takie narzędzia dysponowały wysokiej jakości systemem zabezpieczeń technicznych.
Użytkownicy systemu CRM Kamflex zwracają uwagę na jego funkcjonalność. Korzystanie z takiego oprogramowania daje możliwość między innymi:
- zarządzania dokumentami
- zbudowania bazy informacji
- wdrażania odpowiednich procesów i procedur
Pracodawca wykorzystujący w swojej firmie specjalnie przygotowane oprogramowanie zbuduje swój wizerunek, jako nowoczesnego oraz otwartego na nowe, innowacyjne rozwiązania i technologie. Stosowanie nowatorskich narzędzi, do jakich z pewnością zaliczyć można oprogramowanie ułatwiające rekrutację, sprawią, że Twoja firma wyróżni się wśród konkurencji. Jednak należy pamiętać, że aplikacja, by nie narazić Twojego przedsiębiorstwa na wysokie grzywny, musi spełniać wymogi prawne oraz elementy określone w RODO.
Nie czekaj i umów się na darmową konsultację już teraz!
Kornelia Wąsowska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o budowaniu procesu sprzedaży w gotowym systemie CRM
Przeczytaj również
Jak testować system CRM?
CRM dla firmy rekrutującej opiekunki
Zarządzanie czasem i zadaniami – sposoby i narzędzia