Jeśli jesteś odpowiedzialny za wprowadzenie w swoim zespole oprogramowania CRM spotkałeś się pewnie z szeroką gamą reakcji na tę wiadomość: zaciekawieniem nowinką technologiczną, niechęcią wobec zmiany przyzwyczajeń, obojętnością. O ile pozytywne reakcje zwykle gwarantują skuteczną implementację systemu, o tyle te negatywne mogą sprawić, że rozwiązanie się nie przyjmie, a zainwestowane pieniądze nie zwrócą. Dlatego warto przekonać swój zespół do nowego rozwiązania CRM. Jak to zrobić?
Argumenty za korzystaniem z aplikacji CRM
Przyjmijmy, że rozmawiasz z pracownikami nieprzychylnymi wprowadzeniu nowego rozwiązania informatycznego. Jakie zalety warto im przedstawić w kontekście webowego systemu CRM?
-Szybkie wyszukiwanie danych o klientach, spotkaniach, terminach. CRM gwarantuje, że wszystkie te informacje znajdą się w jednym miejscu. Koniec z wertowaniem kalendarzy i notatników, przeszukiwaniem plików tekstowych i arkuszy kalkulacyjnych czy maili. Gromadzenie kluczowych danych o kliencie w Kamflexie pozwoli nie tylko na to. Twoi pracownicy bez trudu znajdą także dokument czy fakturę wystawioną kilka miesięcy temu. W odpowiednim module, za pomocą wyszukiwarki, wyświetlą dany plik, co oszczędzi czas na szukaniu go w wersji drukowanej.
-Dostęp do informacji wszędzie i o każdej porze. Problemem wielu firm jest brak lub tylko częściowa digitalizacja danych. Co w tym złego? Mogłoby się wydawać, że nic, przecież pracujemy w biurach. Co jednak w sytuacji, gdy pracownik jedzie na spotkanie służbowe, a zapomniał notatek, albo potrzebuje szybkiego wglądu w fakturę sprzed trzech miesięcy, ale leży ona w teczce na półce, podczas gdy on jest w siedzibie klienta? Takie drobne niedopatrzenia mogą spowodować utratę klienta i obniżyć reputację firmy. Z systemu Kamflex Twoi pracownicy skorzystają na każdym urządzeniu mobilnym z dostępem do sieci. Dzięki dopasowaniu RWD rozwiązanie prawidłowo wyświetla się na telefonach, tabletach, laptopach i ekranach komputerów stacjonarnych.
-Łatwość wprowadzania informacji o klientach. Do tej pory pewnie gromadzili je w programach desktopowych, np. plikach tekstowych, które nie zostały stworzone w tym celu. Korzystanie z oprogramowania, którego przeznaczeniem jest zarządzanie relacjami z klientami, jest intuicyjne i łatwe. Posłuż się przykładem: ile czasu zajmuje wpisanie danych do arkusza kalkulacyjnego, a ile do CRM Kamflex? Już takie porównanie powinno jednoznacznie pokazać, która opcja jest korzystniejsza. Wyrobienie w zespole pracowników nawyku bieżącego aktualizowania danych w oprogramowaniu pozwoli także uniknąć zapominania o spotkaniach, wysłaniu maila, zmianach w planowanym projekcie. Wszyscy jesteśmy ludźmi i czasami zdarza się, że coś wyleci nam z głowy. System Kamflex pozwala takie przypadki marginalizować.
-Analizowanie statystyk i ocena skuteczności działań. Plik tekstowy czy arkusz kalkulacyjny także to umożliwiają, ale w mniejszym zakresie przy większym nakładzie pracy na przygotowanie zestawienia danych. CRM zrobi to za Ciebie. Przejrzyste tabele w systemie Kamflex od razu powiedzą Ci, ile faktur zostało wystawionych, ilu dodano klientów, które projekty są w toku, a które zadania zrealizowano. Będzie to motywacją dla pracowników, ale także podpowiedzią dla Ciebie: zobaczysz, kto pracuje najefektywniej, które praktyki warto standaryzować, jak segmentować klientów.
Jeśli te argumenty także nie przekonają Twoich pracowników zastanów się, jaka może być tego przyczyna. Z naszej praktyki wyłaniają się trzy, najczęstsze powody niechęci wobec wprowadzenia rozwiązania CRM.
3 przyczyny niechęci wobec CRM
1. Pracownicy, którzy mają użytkować system nie uczestniczyli w procesie wyboru konkretnego rozwiązania i nie wiedzą, jakie dokładnie ma funkcje.
2. Nie potrafią efektywnie korzystać z dostępnych opcji.
3. Nie chcą zmieniać swoich przyzwyczajeń.
Aby uniknąć takich komplikacji warto poradzić się zespołu w trakcie poszukiwania rozwiązania. Co jednak jeśli system już został wybrany, a problemy pojawiły na etapie wdrożenia? Zainwestuj więcej czasu w dokładne przeszkolenie z rozwiązania oraz uwypuklenie korzyści, jakie odniesie każdy pracownik na implementacji nowego systemu. Jeśli wybrałeś dobre rozwiązanie CRM, to kilka tygodni użytkowania upewni pracowników, że ich obawy były niesłuszne.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o kalendarzu w systemie Kamflex
Jak edytować dodane wydarzenie?
Przeczytaj również
Jak porównywać gotowe systemy CRM?
Jak przenieść bazę kontaktów do systemu CRM?
Program do zarządzania zadaniami w firmie
Skuteczne planowanie harmonogramu projektu IT