Ilu przedsiębiorców i handlowców, tyle sposobów na tworzenie bazy kontaktów. Cel jest jeden: skuteczne zarządzanie relacjami z klientami. Wątpliwości budzi jednak efektywność budowania swojej bazy w oparciu o wiele plików tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych, notatników oraz ręcznych zapisków. Szukasz skuteczniejszej metody? System do zarządzania relacjami z klientami online.
Dlaczego warto przenieść swoją bazę do rozwiązania online?
Z przynajmniej kilku powodów. Oto 5 podstawowych:
1. Baza kontaktów w oprogramowaniu CRM jest przejrzysta i umożliwia łatwe wyszukiwanie potrzebnych informacji. Filtrowanie tabel przy użyciu dowolnych parametrów pozwala szybko odnaleźć dokładnie te dane, które są potrzebne w danym momencie.
2. Taki sposób budowania bazy klientów umożliwia stały dostęp online za pomocą systemu Kamflex. Rozwiązanie funkcjonuje nie tylko na komputerach w biurze, ale także urządzeniach mobilnych, co stanowi ułatwienie dla pracowników zdalnych oraz osób, które często przebywają poza biurem. Do tego wszystkie informacje znajdują się w jednym miejscu, co pozwala oszczędzać czas na poszukiwaniu informacji.
3. Wszyscy pracownicy mają dostęp do jednolitej bazy. Dzięki temu ułatwiona jest obsługa klienta przez kilka osób z zespołu, jeśli zachodzi taka potrzeba. Zwolnienia chorobowe, urlopy czy inne sytuacje losowe nie stanowią już przeszkody w płynnym kontynuowaniu relacji.
4. Baza ze stałym dostępem online przez wszystkich pracowników pozwala na wypracowanie najbardziej efektywnego sposobu gromadzenia informacji. W zespole ustalić można najistotniejsze parametry wyświetlane w profilach, oznaczenia segmentów klientów, itd. CRM stanowi wierne odzwierciedlenie najbardziej skutecznych metod pracy z klientami.
5. W systemie online precyzyjnie podzielisz klientów według ustalonych przez ciebie kategorii. Oznacza to, że aktywnie pracujesz ze swoimi odbiorcami, kierując dopasowane do nich oferty, co zwiększa szansę, że ponownie dokonają zakupu.
Dowiedz się więcej o organizacji kontaktów firmowych
Jak przenieść dane swoich klientów do systemu CRM Kamflex?
Możesz to zrobić na trzy sposoby.
1. Własnoręcznie wprowadzić każdy kontakt do rozwiązania, z możliwością pobierania numeru KRS w panelu dodawania i edycji kontrahenta. Jest to metoda niepraktyczna przy dużej bazie, zaprojektowana raczej do bieżącego dodawania nowych kontaktów.
2. Poprzez import pliku CSV z zapisanymi danymi. W ten sposób możesz wprowadzić bardzo duże bazy, oszczędzając czas.
3. Przesyłając nam plik z danymi, które chcesz wprowadzić do systemu, zapisane w dowolnym formacie, abyśmy zrobili to za ciebie.
Przeczytaj więcej o bezpieczeństwie danych w systemie CRM
Co po przeniesieniu danych klientów do systemu CRM?
Kiedy baza klientów znajduje się w systemie CRM warto dokonać jej podziału. To wedle jakich kryteriów go dokonasz, zależy od ciebie. Może to być np. perspektywiczność wyrażona w skali procentowej, ilość dokonanych zakupów czy przeprowadzonych rozmów. Umieszczenie każdego klienta w którymś segmencie, pozwala na bardziej precyzyjne kierowanie działań marketingowych i handlowych. Inne oferty zainteresują nowego użytkownika, a inne stałego klienta. Dlatego tak ważne jest bieżące wprowadzanie danych do systemu Kamflex i przemieszczanie kontaktów pomiędzy kategoriami. W tym zakresie konieczne jest krytyczne podejście, które pozwoli w porę ocenić rentowność relacji. Dane w oprogramowaniu CRM w tym pomagają.
Przeczytaj też
O 9 krokach do optymalnego korzystania z CRM
Dlaczego warto aktualizować dane w Twoim systemie CRM
O tym, jak Twoja firma skorzysta na analizie przedwdrożeniowej CRM
Jakie sytuacje podpowiedzą Ci, że Twoja firma potrzebuje automatyzacji procesów