Na rynku dostępnych jest wiele gotowych rozwiązań dla firm. Producenci i dostawcy oferują klientom różny zakres funkcjonalności, modułów czy kompleksowości. Każdy szczegół ma znaczenie, gdy porównujesz poszczególne oprogramowania. Jakimi kryteriami najlepiej się kierować, aby wybrać najlepszy system CRM?
8 kroków do wybrania gotowego rozwiązania CRM
Zakres funkcjonalności i moduły
To kluczowy element w każdym systemie. Nieodpowiednie funkcje sprawią, że rozwiązanie nie będzie wykorzystywane w pełni. W tym obszarze czasami więcej, nie znaczy lepiej. Dlatego skrupulatnie rozważ swoje potrzeby i podejmij decyzję, co zawierać musi rozwiązanie, tak abyś nie musiał ponosić kosztów za moduły, które nie są wykorzystywane przez Twój zespół.
Intuicyjność rozwiązania
Kiedy już postanowisz, jakie funkcje musi zawierać Twój CRM i zaczniesz testować dostępne opcje, weź pod uwagę czy łatwo i bezproblemowo poruszasz się w ich obrębie. Ile kliknięć wymaga przemieszczanie się po rozwiązaniu? Czy przechodzenie z jednej do drugiej funkcji jest intuicyjne? Jak długo ładują się poszczególne moduły? Czy system działa wolniej wraz ze wzrostem liczby wprowadzonych danych? Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci stwierdzić, czy rozwiązanie faktycznie usprawni codziennie wykonywane obowiązki, czy zrobi to tylko teoretycznie.
Ilość użytkowników
Rozwiązania gotowe tworzone i udostępniane są pewnej określonej liczbie użytkowników. Dlatego zastanów się, ile osób użytkować będzie CRM, tak aby wybrać odpowiedni pakiet usługi. Większość oferowanych oprogramowań zawiera kilka pakietów, różniących się pomiędzy sobą zakresem funkcjonalności oraz ilością użytkowników w ramach konta. Sprawdź także możliwość zmiany wybranego pakietu w miarę rosnących potrzeb Twojej firmy.
Licencja
Zanim zdecydujesz się na zakup określonego rozwiązania, upewnij się, że wiesz, na jakiej licencji jest udostępniane. Wiele gotowych systemów, podobnie jak Kamflex, funkcjonuje na licencji SaaS. Oznacza to, że rozwiązanie nie wymaga instalowania na urządzeniach klienta, a wyświetlane jest w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu oprogramowania tej klasy cechują się wygodą, mobilnością oraz elastycznością.
Konieczność dostępu do sieci
W zależności od licencji, na której udostępniane jest rozwiązanie, może ono wymagać stałego dostępu do sieci. Rozwiązania webowe, jak Kamflex, działają online, niemożliwe jest więc korzystanie z nich bez dostępu do internetu. Inne, desktopowe systemy, które instaluje się na urządzeniach i serwerach klienta, nie wymagaja dostępu do sieci. W zależności od potrzeb konkretnej firmy i zespołu zależy, na który typ systemu korzystniej się zdecydować.
Użytkowanie na urządzeniach mobilnych
Nie każdy system webowy można wygodnie wyświetlać na urządzeniach mobilnych. Wiele dostosowanych jest tylko do ekranów komputerów lub laptopów, co w praktyce nie zawsze się sprawdza. Tylko rozwiązania tworzone w standardzie RWD gwarantują dopasowanie do rozdzielczości każdego ekranu, w tym telefonu czy tabletu. Dzięki temu systemy tworzone w ten sposób cechują się pełną mobilnością i ułatwiają pracę osobom, które potrzebują stałego dostępu do danych także poza biurem.
Wsparcie w testowaniu i wdrożeniu
Rozwiązania gotowe są prostsze w obsłudze niż systemy dedykowane. Nie oznacza to jednak, że użytkownik może być pozostawiony samemu sobie, gdy dochodzi do testowania systemu i wdrażania go w zespole. Procesy te często wymagają wsparcia, które przez dobre firmy programistyczne oferowane jest za darmo. Dlatego gwarantujemy klientom wsparcie telefoniczne, na czacie, poprzez email i Skype, a także szkolenia osobiste. Testowanie i wdrożenie, to bardzo ważne części projektu, za których powodzenie bierzemy odpowiedzialność.
Cena
Jest to istotny czynnik, może być jednak mylący. Niekoniecznie najdroższe rozwiązanie oferowane przez dużą firmę będzie najlepsze, podobnie jak najtańsze systemy mogą nie spełniać wszystkich potrzeb. Rozważ, ile możesz zainwestować i po jakim czasie inwestycja się zwróci. Być może okaże się, że warto zapłacić trochę więcej, aby otrzymać fachową pomoc i rozwiązanie zgodne z potrzebami Twojego zespołu. Jeśli nie chcesz od razu ponieść większego wydatku, wypróbuj pakiet 3 miesięczny dla 1 użytkownika, który oferujemy w Kamflexie. Za jedyne 45 złotych możesz korzystać z systemu przez kwartał, zobaczyć jak działa i ile czasu pozwala Ci oszczędzić.
Podsumowując
Testując dostępne gotowe systemy CRM zwróć uwagę na:
-Zakres funkcjonalności i moduły
-Intuicyjność rozwiązania
-Ilość użytkowników
-Licencję
-Konieczność dostępu do sieci
-Użytkowanie na urządzeniach mobilnych
-Wsparcie w testowaniu i wdrożeniu
-Cenę
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o fakturach w systemie Kamflex
Tworzenie faktury korygującej
Przeczytaj również
Demo CRM a trial - jak najlepiej testować CRM?
Jak na zawsze pożegnać nadgodziny? 4 sposoby
Program do zarządzania zadaniami w firmie
Gdzie przechowywane są aplikacje webowe?