W skutecznym zarządzaniu relacjami z klientami kluczowe jest drobiazgowe gromadzenie wszystkich istotnych informacji. Które dane są istotne?
Od czego zacząć gromadzenie danych o klientach?
Kluczowe w określeniu, jakie dane warto gromadzić, jest precyzyjne określenie swojej grupy docelowej. Zacznij od podstawowego pakietu danych o kliencie, do których należą: imię i nazwisko, płeć, wiek, numer telefonu, adres e-mail, miejsce zamieszkania i zatrudnienia. Najważniejsze są jak widzisz dane teleadresowe, dzięki którym możesz nawiązać głębszą relację, poprzez wysyłanie newslettera, czy wykonanie telefonu z ciekawą ofertą.
Gromadzenie szczegółowych informacji i segmentacja bazy klientów
Po zgromadzeniu danych podstawowych możesz zacząć uważnie zbierać informacje bardziej szczegółowe. W zależności od prowadzonego rodzaju działalności w tej kategorii znajdą się inne dane. Warto zwrócić uwagę na to, jaki jest preferowany przez klienta typ kontaktu. O której godzinie odpowiada na twoje próby kontaktu? Notuj daty ostatniego i kolejnego spotkania, a także to, o czym rozmawialiście, by uniknąć roztargnienia na spotkaniu, które odbędzie się po kilku tygodniach. Wystarczą kluczowe informacje zapisane za pomocą wypunktowania, by mieć pewność, że jesteś dobrze przygotowany do kolejnej rozmowy z klientem. W systemie wprowadzaj również, jaki produkt u ciebie kupił i kiedy, byś mógł następnie wyodrębnić kategorię stałych klientów nagradzanych rabatami czy innymi ofertami specjalnymi.
Jakie inne specjalistyczne dane mogę gromadzić?
W zależności od rodzaju prowadzonej przez ciebie działalności i jej specjalizacji, możesz rozważyć wprowadzanie do systemu także: zainteresowań klienta, wiek, preferowanego sposobu spędzania wolnego czasu, wysokość dochodów i wiele innych. Unikaj jednak gromadzenia nadmiernej ilości informacji nieistotnych z punktu widzenia relacji z klientami. Jeśli jakieś dane nie są przez ciebie wykorzystywane w celu budowania więzi i zaufania, a co za tym idzie zwiększania zysku swojej firmy, usuń je z systemu.
Jak mogę gromadzić dane w systemie CRM?
Do gromadzenia danych w systemie Kamflex służy funkcjonalny moduł "Kontrahent", w którym możliwe jest dowolne grupowanie klientów, tworzenie ich szczegółowych profili, a także dodawanie uwag. Intuicyjna wyszukiwarka umożliwi ci szybki przegląd wprowadzonych danych. System jest w pełni online, dzięki czemu możesz korzystać z niego na każdym urządzeniu mobilnym z systemem operacyjnym Windows Phone, Android lub IOS. Obawiasz się, czy Kamflex spełni potrzeby twojej firmy? Testuj za darmo i bez zobowiązań przez 14 dni, a potem podejmij decyzję. Jeśli uznasz, że systemowi brakuje jakiejś funkcjonalności, wprowadzimy ją dla ciebie. Z Kamflexem osiągniesz cel.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o kontrahencie w systemie Kamflex
Jak wysłać mail do jednego lub wielu kontrahentów?
Przeczytaj również
Dlaczego warto tworzyć plan sprzedażowy?
Oprogramowanie dla klubów fitness
Skuteczny system CRM
Webowe usługi programistyczne