Wszyscy znamy to uczucie: w głowie mnóstwo planów i entuzjazmu. Zabieramy się za wcielanie ich w życie, lecz po drodze coś rozprasza naszą uwagę, zabiera zapał i odbiera energię. Jak temu zapobiec we własnym biznesie? Tworząc plan sprzedażowy.
Dlaczego warto tworzyć plany sprzedażowe?
Stworzenie szczegółowego planu sprzedażowego pozwoli uzewnętrznić wszystkie pomysły dotyczące danego celu i drogi prowadzącej do jego osiągnięcia. Po intensywnej burzy mózgów ważne jest szczegółowe spisanie wszystkich myśli, by potem ocenić je na trzeźwo. Wraz z danymi i własnym doświadczeniem posłużą one za szkielet planu sprzedażowego. Precyzyjne wytyczenie głównego celu i etapów służących do jego osiągnięcia, pozwoli skierować energię i myślenie na przyszłość, co przełoży się na wzrost poczucia kontroli i sprawstwa. Dzięki dobremu planowi sprzedażowemu będziemy w stanie zaplanować swoje wydatki oraz koszty, a także przewidzieć dochody firmy. Jednocześnie, możliwe będzie opracowanie odpowiedniej strategii personalnej, czyli określenie zaangażowania ilu pracowników będzie wymagał plan. W trakcie realizacji, wprowadzając zmiany i korekty, możliwe będzie spojrzenie na stopień wykonania zadań, rzeczywisty bilans finansowy oraz sprawdzenie w praktyce funkcjonalności założonych działań. Stworzenie planu pozwala więc na bieżącą kontrolę postępów prac, a zatem umożliwia analitykę danych otrzymanych po wykonaniu kolejnych założonych etapów. Stworzenie planu wzmacnia także motywację. Kompleksowo zaplanowane działanie zmusza nas do trwania przy podjętych postanowieniach. Dodatkowo pozwala mieć pewność, że każdy krok jest przemyślany i przybliża do osiągnięcia zamierzonego celu.
Przed czym chroni stworzenie planu sprzedażowego
-
Bałaganem i nieuporządkowaniem, które nieodzownie towarzyszą planom i ideom, które nie dotarły do etapu kompleksowego planowania.
-
Niepewnością, poprzez konieczność myślenia przyszłościowego i prognozowania.
-
Myśleniem życzeniowym, które weryfikują dane, doświadczenie i informacje, którymi posługujemy się konstruując plan.
-
Spadkiem motywacji i poczuciem braku sensu, dzięki wykonywaniu poszczególnych kroków prowadzących do zamierzonego celu.
Gdzie najlepiej tworzyć plany sprzedażowe?
Najlepszym narzędziem do tworzenia kompleksowych planów sprzedażowych będzie system CRM Kamflex. Wprowadzaj nowe leady i procesy, by na bieżąco śledzić postępy prac. W systemie gromadź wszystkie kluczowe informacje niezbędne do osiągnięcia zamierzonego celu sprzedażowego. Testuj system online za darmo przez 14 dni i miej pewność, że każdy krok zbliża cię do celu.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o leadach sprzedażowych w systemie Kamflex
Przeczytaj również
CRM w modelu SaaS
Skuteczne wdrożenie systemu CRM
Organizacja bazy kontaktów firmowych