Skuteczne zarządzanie relacjami z kontrahentami jest kluczowe, by móc budować zaufanie i więź. Jak sprawić, by klienci wracali do ciebie zadowoleni, a twoje strategie sprzedażowe prowadziły do zwiększania efektywności i przychodów firmy? Nie ma jednej, właściwej odpowiedzi na to pytanie, ale z pewnością budowanie bazy kontaktów firmowych jest jedną z części składowych sukcesu.
Jak mam pozyskać kontakty do mojej firmowej bazy?
Pozyskiwanie kontaktów jest powiązane z typem działalności, jaką prowadzisz. Jeśli twoja firma posiada fizyczną siedzibę, do której przychodzą klienci, warto na miejscu poprosić ich o zostawienie do siebie kontaktu, w celu wysyłania ofert i promocji. Nie ma tutaj jednak mowy o spamie, a jedynie o podtrzymywaniu ciepłej relacji z klientami. Jeśli nie posiadasz fizycznej siedziby, a z większością swoich klientów utrzymujesz kontakty online, to internet posłuży ci do zwiększenia liczy kontaktów. Nie lekceważ mediów społecznościowych oraz zadbaj by dane kontaktowe na twojej witrynie były łatwe do odnalezienia. Na koniec pamiętaj o wezwaniu do działania w postaci przycisku „Zarejestruj się” lub „Zadzwoń teraz” umieszczonego w widocznym miejscu każdej nowej aktywności na twoich profilach. Dla pozyskiwania nowych klientów, pamiętaj by twoje działania były kompleksowe i szczegółowo zaplanowane.
Czym jest dobrze prowadzona baza kontaktów firmowych?
Jest miejscem, w którym gromadzisz wszystkie istotne, z punktu widzenia relacji biznesowych, informacje. Dane klienta, jego adres mailowy i numer telefonu, osoby kontaktowe, miejsce zamieszkania oraz pracy, a także preferowany rodzaj kontaktu (osobisty, mailowy czy telefoniczny) pozwolą ci na precyzyjne określenie, z jakim klientem masz do czynienia. Unikniesz w ten sposób nieporozumień, gdy po raz kolejny wykonasz telefon z ofertą do osoby, która sobie tego nie życzy, bo preferuje inny rodzaj kontaktu, a do tego nie potrzebuje oferowanego przez ciebie dobra. Gromadzenie informacji oraz ich bieżąca aktualizacja podniosą twój profesjonalizm i pomogą w budowaniu marki.
Jak grupować kontakty w mojej bazie?
Funkcjonalne grupowanie klientów pozwoli ci na lepsze ukierunkowanie działań marketingowych oraz budowanie więzi i zaufania z kontrahentami. Dobrze dzielić na niezbyt wiele kategorii, w tej dziedzinie skuteczny jest minimalizm. Ważne, by sposób podziału był klarowny i jasny, tak by każdy nowy klient mógł zostać bez trudu odpowiednio przyporządkowany. Aby określić, czy dana osoba z biegiem czasu nie powinna znaleźć się w innej kategorii, ważne jest bieżące aktualizowanie danych. Dodawaj do systemu daty ostatniego i następnego spotkania oraz wprowadzaj notatki z każdej przeprowadzonej rozmowy. Dzięki temu łatwo stwierdzisz, którzy klienci dokonują u ciebie wielu zakupów i nagrodzisz ich za tę aktywność dodatkową promocją czy inną ofertą specjalną.
Gdzie prowadzić bazę kontaktów firmowych?
Najbardziej wydajnym miejscem do prowadzenia takiej bazy będzie system CRM Kamflex. W module „Kontrahent” odnajdziesz wszystkie omówione funkcjonalności, a z pomocą innych zaplanujesz i przeprowadzisz każdy plan sprzedażowy. Oprogramowanie jest także szybkie i wygodne. Korzystaj z Kamflexa na każdym urządzeniu mobilnym, kontroluj procesy sprzedażowe i na bieżąco aktualizuj profile kontrahentów, by mieć pewność, że skutecznie zarządzasz swoją firmą. Niech każdy twój krok przybliża cię do sukcesu.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o leadach sprzedażowych w systemie Kamflex
Jak dodać lead na tablicę leadów?
Przeczytaj również
CRM dla małej firmy
Jak wygląda proces sprzedaży?
Bezpieczeństwo danych w CRM
5 powodów, dlaczego warto aktualizować dane w CRM