System CRM Kamflex pozwala na utworzenie wielu, różnych procesów sprzedażowych. Dzięki możliwości szczegółowego doprecyzowania każdego z nich, masz pewność, że system stanowi kompendium wiedzy o twoich klientach i transakcjach. Dla swej wygody możesz stworzyć np.:
-proces przetargu,
-kontakt z newslettera,
-kontakt z targów Budma 2014.
Użycie procesów w obsłudze klienta
Dla obsługi klienta warto stworzyć osobne, konkretne procesy. Dzięki nim łatwo pogrupujesz konkretne działa i przyporządkujesz je do określonych klientów. Takie działanie usprawni twoją pracę i podniesie profesjonalizm. W odniesieniu do klientów możesz stworzyć np.:
-proces obsługi nowych klientów,
-przedłużenia konta,
-sprzedaży szkoleń,
-zawarcia programu partnerskiego.
Z czego składają się procesy sprzedaży?
Wszystkie procesy sprzedaży zawierają 3 elementy: nazwę, etapy oraz atrybuty. Funkcjonalna nazwa, jednoznaczne etapy i szczegółowe atrybuty usprawniają każdy proces sprzedażowy, co przekłada się na zwiększenie wydajności. Dodatkowo etapy w trakcie realizacji podzielone są na 3 grupy: do wykonania, w trakcie oraz wykonane. System umożliwia poglądową ocenę stopnia wykonania każdego zadania, co pozwala efektywnie inwestować swój czas i energię w poszczególne działania. Do każdego etapu możliwe jest także dodanie notatki, co upewni Cię, że wszystkie kluczowe informacje znajdują się w systemie. Funkcja dodawania atrybutów daje możliwość tworzenia krókich lub długich pół tekstowych, pól wielokrotnego wyboru, wartości procentowych, dat oraz dat i godzin. Pomagaja one gromadzić szczegółowe informacje na temat procesów sprzedażowych. W systemie możesz je wykorzystać np. dla określenia:
-powodu sukcesu > niska cena, doświadczenie, referencje, prezentacja, dogodne warunki płatności,
-powodu rezygnacji > wysoka cena, brak prezentacji, brak decyzyjności, brak kontaktu,
-perspektyw na kolejne sprzedaże - opis procentowy.
Nowe procesy i edycja istniejących
Dodawanie nowych procesów jest możliwe przez cały czas użytkowania Kamflexa. Dzięki temu każdy z nich może być dostosowany do konkrentego procesu sprzedażowego i klienta. Warto jednak by liczba aktywnych procesów nie była zbyt duża, aby pracownicy nie mieli problemu z ich szybkim wyborem.
Wersja testowa - pierwsze kroki z procesami w Kamflex
Wystarczy tylko założyć konto, by móc przez 14 dni za darmo testować wszystkie procesy sprzedażowe w systemie. W dowolnym momencie możliwe jest ich dodawanie, edytowanie lub usuwanie. Nasi konsultanci zawsze są gotowi do pomocy w zakresie użytkowania systemu.
Marcin Affelski
Czekamy na Ciebie na czacie!
Przeczytaj również:
Jak dbać o relacje z klientami? 5 skutecznych sposobów