W każdej firmie dziennie realizowanych jest wiele zadań. Poczynając od działań marketingowych i obsługi klientów, aż po wytwarzanie dóbr lub świadczenie usług, istnieją procedury, wedle których wykonuje się poszczególne zadania w firmie. Jakie procesy można więc efektywnie obsługiwać w gotowym systemie CRM?
Procesy w gotowym systemie CRM
Rozwiązanie gotowe umożliwia przeprowadzanie wielu, różnorodnych procesów. Dzięki swojej elastyczności, za niewielkie pieniądze, otrzymujemy aplikację dopasowaną do wielu branż i firm. Dzięki temu rozwiązania gotowe często są bardziej przystępne dla przedsiębiorców niż systemy dedykowane, związane z wyższym progiem wejścia. Jakie procesy przeprowadzisz w gotowym CRM?
Zarządzanie relacjami z klientami
To najbardziej podstawowy proces, który możesz wykonać w systemie CRM. Umożliwia on prowadzenie profilu klienta, w którym zapiszesz wszystkie dane dotyczące konkretnej relacji. W systemie Kamflex, poza podstawowymi informacji o każdym kontrahencie, dodasz także wprowadzone przez siebie parametry. Pozwolą one dostosować profile do charakteru Twojej działalności. Z poziomu każdego profilu dodasz także wydarzenie w kalendarzu, lead, fakturę czy koszt.
Pozyskiwanie leadów
W systemie CRM łatwo dodasz także procesy związane z działaniami marketingowymi oraz poszczególnych handlowców, mające na cele pozyskanie nowego klienta. Podzielenie takiego procesu na etapy pozwoli łatwo zobaczyć, w którym momencie tracisz potencjalnego kupującego. W systemie tworzysz zatem lejek, który wizualnie obrazuje skuteczność działań Twoich pracowników w dziale marketingu i sprzedaży.
Sprzedaż
W aplikacji Kamflex prześledzisz nie tylko pozyskiwanie leadów, ale także samą sprzedaż. O ile lejek pozwala zobaczyć, gdzie tracisz potencjalne szanse sprzedażowe, o tyle statystyka faktur obrazuje skuteczność sprzedażową danego działu czy handlowca. Tym samym dokładnie widzisz także kluczowych i stałych klientów, którzy dokonują najwięcej transakcji.
Dostawy
Tworząc profile masz do wyboru trzy opcje: klient, dostawca lub partner. Tym samym możesz dodawać w systemie dane o poszczególnych dostawach. W aplikacji Kamflex znajdziesz także moduł „Magazyn”, w którym wykonasz wszystkie czynności potrzebne do zarządzania magazynem – dodasz jednostki, asortyment, grupy, poszczególne magazyny i produkty, wystawisz dokumenty magazynowe oraz sprawdzisz stany magazynowe. Nie jest to typowa funkcjonalność systemu CRM, ale w wielu branżach może stanowić duże ułatwienie codziennej pracy.
Reklamacje i dokumenty
System CRM umożliwia także przeprowadzanie reklamacji oraz wystawianie dokumentów. W Kamflexie dodanie reklamacji odbywa się w module Leadów. Szybkie wystawianie dokumentów przyda się szczególnie w firmach, które codziennie wystawiają wiele umów, druków i innych. Tworząc szablon w systemie, kolejne dokumenty tworzy się uzupełniając tylko niektóre zmienne. Pozwala to oszczędzić czas oraz przyspiesza cały proces.
Faktury
Możliwość wystawiania faktur w systemie CRM minimalizuje liczbę programów wykorzystywanych do prowadzenia firmy. Jest to więc udogodnienie, które pozwala także na oszczędność pieniędzy. Ważne, aby tworzone w systemie faktury były automatycznie uzupełniane danymi zawartymi w profilach klientów, a następnie mogły być łatwo pobrane w postaci pliku PDF. W Kamflexie wystawisz fakturę VAT, korygującą, proformę oraz zaliczkową.
Komunikacja w obrębie projektów
Efektywne wykorzystanie systemu CRM pozwoli na optymalizację komunikacji zespołów w firmie. Moduł „Leady” w aplikacji Kamflex pozwala łatwo zobaczyć, na jakim etapie jest wykonanie określonego zadania. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie lub całkowite wyeliminowanie liczby przestojów w danym projekcie, wynikających ze złej komunikacji dotyczącej wykonania swojej części zadań. Dobrze zaprojektowany, intuicyjny proces komunikowania w systemie usprawni przekaz informacji. Także integracje z aplikacjami zewnętrznymi pozytywnie wpływają na ten obszar. W ramach systemu Kamflex możliwe jest dokonanie integracji z programami pocztowymi, do wysyłki SMSów czy chatbotami (np. tworzonymi przez software house HighSolutions.pl).
Mierzenie efektywności pracowników i skuteczności działań
Kolejnym procesem, który można przeprowadzić w systemie CRM jest ewaluacja działań. Poprzez wielopoziomowe filtrowanie danych w Kamflexie, z łatwością zobaczysz, ilu nowych klientów pozyskał każdy pracowników, ile transakcji przeprowadził, kto współpracuje z klientami kluczowymi, itd. Poza możliwością oceny efektywności pracowników sprawdzisz także skuteczność prowadzonych działań, np. za pomocą lejka sprzedażowego. Informacja, na którym etapie „gubisz” najwięcej leadów może stanowić podpowiedź, które działania są nieefektywne i należy je udoskonalić.
Podsumowując
Lista procesów w gotowym systemie CRM jest ogromna. To jak wiele będziesz mógł przeprowadzić ich w systemie, zależy od tego, jak rozbudowane i elastyczne rozwiązanie wybierzesz.
Poznaj więcej możliwości systemu CRM:
Budowanie procesu sprzedaży w gotowym systemie CRM
Program do zarządzania zadaniami w firmie
Czego nowy pracownik może się dowiedzieć z systemu CRM?
Zalety systemów webowych