Nowy pracownik w pierwszych dniach swojej pracy otrzymuje olbrzymią dawkę informacji. Czy istnieje metoda takiego jej przekazania, która byłaby efektywna i szybka? Osoba odpowiedzialna za wprowadzenie nowej osoby w działalność firmy może w tym celu skorzystać z systemów informatycznych.
Jak CRM może pomóc we wdrożeniu nowego pracownika?
Szybsze, efektywniejsze szkolenie
Oprogramowanie tej klasy stanowi bazę informacji o klientach, ale nie tylko. Znajdują się w nim także szczegóły dotyczące procesów zachodzących w firmie. Ich prześledzenie pozwoli lepiej zrozumieć działalność przedsiębiorstwa oraz sposób obsługi klientów. CRM pozwala na:
-Poznanie stałych i najbardziej perspektywicznych klientów.
-Zapoznanie się ze sposobem gromadzenia informacji dotyczących relacji.
-Wgląd w rozpoczęte leady sprzedażowe, w celu prześledzenia etapów każdego z nich.
-Przejrzenie w kalendarzu lub profilach klientów częstotliwości rozmów i stopnia rozwoju relacji.
Nowy pracownik może w ten sposób zaznajomić się z podstawowymi informacjami dotyczącymi relacji handlowych firmy. Obsługa i podejście do klienta w każdym przedsiębiorstwie są różne. Dlatego dobrze pomóc sobie w szkoleniu nowej osoby, aby jak najszybciej wdrożyła się w działanie zespołu.
Dzięki temu, że wszystkie dane gromadzone są w jednym miejscu, szkolenie może zostać przeprowadzone szybciej. Ale to nie jedyna korzyść z funkcjonalnego CRM. System tej klasy jest w stanie w przystępny sposób pokazywać dane, nawet gdy jest ich bardzo dużo. Skuteczne użytkowanie wyszukiwarki w rozwiązaniu Kamflex pozwoli dotrzeć do tych informacji, które w danym momencie szkolenia są niezbędne. Eliminuje to konieczność przeglądania wielu folderów i plików, w celu znalezienia danych klienta, czy statystyk sprzedaży.
Zadowolenie pracownika i pracodawcy
Szkolenie przeprowadzone metodycznie, z użyciem systematyzowanych danych, mówi o profesjonalizmie zespołu i wdrażającego. Z drugiej strony chaos w dokumentach i pobieżnie przeprowadzone wdrożenie nowego pracownika może zostać odebrane negatywne. A to wiąże się z szeregiem konsekwencji, m.in. spadkiem motywacji do efektywnej pracy.
Wdrażanie za pomocą użytkowanego w firmie systemu umożliwi także zapoznanie się pracownika z rozwiązaniem informatycznym, które będzie stosował na co dzień. W ten sposób po okresie szkolenia szybko podejmie pracę, efektywnie je użytkując. Dzięki temu oszczędzony zostaje czas, a także pieniądze, ponieważ pracownik szybciej może zacząć generować zysk.
Taki system szkolenia gwarantuje także wyrobienie nawyku bieżącego wprowadzania danych przez pracownika w ujednolicony sposób. Uniknąć można zatem sytuacji, w której każdy posiada swój styl gromadzenia informacji, trudny do zrozumienia dla reszty zespołu. Kontrola poprawności wykonywania obowiązków również zostaje ułatwiona dzięki oprogramowaniu CRM Kamflex. Podczas wdrożenia pozwoli to na korektę źle wykonywanych czynności.
Dlaczego szkolić nowego pracownika z CRM?
Taki system wdrażania pozwala nie tylko oszczędzać czas, ale także pieniądze. Buduje pozytywny wizerunek firmy w oczach pracownika oraz pozwala zaznajomić się ze sposobem gromadzenia informacji. Umożliwia poznanie procesów zachodzących w firmie oraz stylu obsługi klienta. Dla pracodawcy jest szansą na kontrolowanie postępów oraz wskazywanie miejsc, w których pracownik popełnia błąd.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o leadach w systemie Kamflex
Jak dodać lead na tablicę leadów?
Przeczytaj również
Jak testować system CRM?
Jak oceniać CRM?
Segmentacja klientów
Producent oprogramowania SaaS