Czym różnią się od siebie te dwa systemy służące do zarządzania firmą?
CRM, to skrót od Customer Relationship Management, czyli zarządzania relacjami z klientami.
ERP, to skrót od Enterprise Resource Planning, czyli planowania zasobów przedsiębiorstwa.
System CRM
ma mniejszy zakres funkcjonalności, które są ograniczone do szeroko rozumianej obsługi klienta. Z definicji pozbawiony jest obsługi dostawców i partnerów. W skład oprogramowania CRM wchodzą następujące funkcjonalności:
- kartoteki klientów,
- kalendarze,
- oferty, zamówienia, faktury,
- planowanie zadań z klientami,
- wysyłanie wiadomości mailowych, smsów i mmsów,
- płatności,
- statystyki i inne.
System ERP
pozwala na zarządzanie dowolnymi zasobami firmy. W jego skład wchodzą wszystkie elementy CRM. Przykładowymi zasobami obsługiwanymi w takim systemie są:
- kartoteki dostawców i innych partnerów,
- magazyny,
- księgowość,
- reklamacje,
- dostawy,
- produkcja i inne.
To od wielkości firmy zależy, jaki system sprawdzi się najlepiej. Przed podjęciem decyzji warto skontaktować się z konsultantem, który pomoże w wyborze odpowiedniego oprogramowania. Konsultanci Kamflex zawsze są gotowi na udzielenie porady klientowi na czacie lub przez Skype. Nie czekaj i skontaktuj się z nami już dziś.
Marcin Affelski
Czekamy na Ciebie na czacie!
Przeczytaj również
Program do warsztatu samochodowego
Co to jest CRM i jakie przynosi korzyści?
Kto powinien wdrożyć system CRM?