Efektywna komunikacja w firmie, to klucz do motywowania pracowników i osiągania zamierzonych celów. Wpływa ona nie tylko na bieżące prowadzenie przedsiębiorstwa, ale także budowanie wizerunku marki. Zadowoleni pracownicy stanowią najlepszą wizytówkę dobrego pracodawcy. Jakie są 3 sposoby na usprawnienie komunikacji w firmie?
1. Zebrania i prezentacje
Wykorzystaj je do kompleksowego informowania pracowników o bieżących działaniach firmy oraz wszystkich planowanych zmianach. W ten sposób unikniesz sytuacji, w której twoi podwładni ostatni dowiadują się o zmianach. Poczucie, że liczysz się z ich zdaniem wpłynie pozytywnie na motywację i podniesie poziom identyfikacji z firmą. Planuj zebrania i prezentacje w systemie CRM, tak by wszystkie informacje gromadzić w jednym miejscu.
2. Mailing i serwisy społecznościowe kierowane do pracowników
Za pomocą systemu Kamflex wyślij do pracowników plan kolejnego spotkania, tak by mogli wcześniej zapoznać się z jego tematyką. Przyjrzyj się notatkom, które dodają w oprogramowaniu, by usprawnić komunikację dwustronną. Bądź otwarty na opinie, ale nie zapominaj o asertywności. Przedstaw rzeczowe powody, dlaczego nie zgadzasz się z jakąś opinią i dbaj o atmosferę szczerości.
3. Skrzynka uwag i pomysłów
Pokaż pracownikom, że ich pomysły się dla ciebie liczą. Stwórz skrzynkę lub dedykowane leady dla pracowników w systemie Kamflex i zapoznawaj się z ich sugestiami. Niech poczują, że zależy ci na ich kreatywności- komentuj nowe inicjatywy. Zastanów się nad pochwałą dla szczególnie oryginalnych pomysłów podczas zebrania firmowego. Dobre słowo od szefa zawsze dodatkowo zmotywuje. Najlepsze projekty wprowadzaj w życie!
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o leadach w systemie Kamflex
Jak utworzyć nowy lead?
Przeczytaj również
5 powodów, dlaczego warto aktualizować dane w CRM
O co pytać przy zakupie CRM
Jak wygląda proces sprzedaży?
Jak zwiększyć efektywność rekrutacji?
5 zalet rekrutowania z systemem ATS