Monitorowanie poziomu satysfakcji klientów pomoże nie tylko w optymalizowaniu procesów sprzedaży, ale także powie dużo o samym produkcie czy usłudze oraz nawykach teamu sprzedażowego. Dogłębna analiza danych może wskazać nieprawidłowości, których wyeliminowanie poprawi wyniki firmy oraz pomoże w przekuciu zaangażowania w zysk.
Sposoby badania zadowolenia klienta
Możliwość gromadzenia danych w jednym miejscu znacznie przyspieszy i ułatwi proces badania zadowolenia. Istnieje wiele metod, które w tym pomagają: ankieta zadowolenia klienta, badanie online, posprzedażowa rozmowa telefoniczna... System CRM pozwoli jednak na rzeczową analizę bez dodatkowych kosztów czy nakładów pracy. Systematyczne wprowadzanie danych do systemu umożliwi scharakteryzowanie praktyk konsumenckich, generowanych leadów, a także relacji z klientami.
Rola systemu CRM w badaniu zadowolenia klienta
Warto zwrócić uwagę, że oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami pozwala na analizę skuteczności kontaktu z kontrahentem na każdym etapie transakcji poprzez:
1) możliwość sprawdzenia liczby nowych użytkowników czy klientów
2) wzrost listy mailingowej czy komentarzy na stronie
3) liczbę telefonów wykonanych przed dokonaniem zakupu
Wszystkie te informacje w łatwy sposób można przypisać do konkretnego klienta za pomocą parametrów w systemie. Dzięki możliwości podziału swojej firmowej bazy na klientów perspektywicznych i nie, zaoszczędzony zostanie nie tylko czas, ale i pieniądze. Funkcjonalne parametry pozwolą także na precyzyjnie kierowane kampanie marketingowe. Inwestowanie czasu i nakładów w przyszłościowych klientów jest krokiem, który opłaci się w dłuższej perspektywie. W tym celu pomocne jest gromadzenie informacji o liczbie interakcji z danym klientem i wprowadzanie do systemu krótkiej notatki po każdej takiej rozmowie.
Analiza działań sprzedażowych
W analizie interackji podejmowanych w czasie rzeczywistym, korzystna jest ocena np. liczby wykonywanych dziennie telefonów.
-Czy jest współmierna do liczby transakcji?
-Czy zapisywana jest liczba prób kontaktu z klientem zakończonych niepowodzeniem?
Dzięki takim parametrom team sprzedażowy zyska pewność, że żaden potencjalny klient nie został zaniedbany, ale także zasypany niechcianymi telefonami czy mailami. Wprowadzenie do systemu CRM odpowiedniego parametru zajmie tylko kilkanaście sekund.
Dzielenie bazy klientów
Oprogramowanie CRM pozwala także na stałe monitorowanie liczby leadów oraz otwartych i zamkniętych procesów sprzedażowych. Wprowadzanie tej informacji do systemu umożliwi wyszczególnienie klientów, którzy wielokrotnie dokonali zakupu i stworzenie w bazie podkategorii stałych klientów. Być może warto skierować do nich specjalne oferty czy promocje oraz poprosić o wystawienie pozytywnej opinii w mediach społecznościowych? Dzięki parametrom w systemie stworzenie takiej grupy zajmie tylko chwilę, a pozwoli na budowanie trwalszej więzi z klientami.
Podsumowując
Monitorowanie danych dotyczących relacji z klientami na każdym etapie jest kluczowe, by móc budować zaufanie oraz zwiększać dochody. Racjonalne określenie szans przed sprzedażą, profesjonalne przeprowadzenie transakcji oraz relacja po jej dokonaniu decydują o tym, czy klient powróci do sprzedawcy, czy też wybierze produkty oferowane przez konkurencję. Łatwa dostępność danych w systemie CRM pozwala dokonywać analizy w czasie rzeczywistym, co daje pewność, że relacje z klientami prowadzone są świadomie i zgodnie z przyjętymi procedurami.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o parametrach w systemie Kamflex
Dodatkowe parametry
Przeczytaj również
Organizacja bazy kontaktów firmowych
CRM a rozwój Twojej firmy
Jakie dane o kliencie warto gromadzić?
Dlaczego warto tworzyć plan sprzedażowy?
Utrzymanie systemu informatycznego dla firm