Podejmując decyzję o wyborze systemu CRM dla swojej firmy warto zwrócić uwagę nie tylko na oferowane funkcjonalności oraz wsparcie we wdrożeniu, ale także jak system będzie pomagał w rozwoju twojej firmy. Jeśli nie będzie on responsywny wobec rzeczywiście powstających potrzeb, w pewnym momencie stanie się narzędziem bezużytecznym. Na jakie cechy zwrócić uwagę, tak by wybrać najlepszy system dla swojego biznesu?
a) Funkcjonalne gromadzenie danych o klientach
System powinien stwarzać możliwość dzielenia klientów na segmenty oraz dodawania dodatkowych informacji, które pozwolą na tworzenie kompleksowej bazy kontaktów. Dobrze zaprojektowany moduł poświęcony kontrahentom zagwarantuje kontrolę wprowadzonych danych i możliwość użytkowania ich po latach.
b) Bieżąca kontrola procesów sprzedażowych
Pozwoli na przeprowadzenie analizy poszczególnych relacji z klientami oraz wprowadzenia korekty tych nieskutecznych. System musi umożliwiać poglądową i szybką ocenę skuteczności prowadzonych leadów, co wpływa nie tylko na wyniki rzeczywiste, ale także na rozwój firmy.
c) Odzwierciedlenie w systemie realnie zachodzących procesów
Umożliwi skuteczne powielanie zoptymalizowanych działań sprzedażowych. Zapisanie ich w systemie da pewność, że najskuteczniejsze, wspólnie wypracowane techniki znane są wszystkim pracownikom, co przełoży się na wyższe wyniki oraz ułatwi wdrożenie nowych pracowników.
d) Możliwość rozbudowy systemu
Podsumowując
System gotowy jest rozwiązaniem, które świetnie sprawdzi się w wielu branżach, usprawniajac codzienne zarządzanie. Dobrze jednak pozostać otwartym na sugestie teamu sprzedażowego i w razie takiej potrzeby rozważyć zakup systemu dedykowanego.
Wybór rozwiązania oraz poprawne wdrożenie, to nie koniec pracy. Systematyczność wprowadzania danych i responsywność samego systemu wpływają na sukces w użytkowaniu wdrożonej aplikacji. Aby móc czerpać maksimum z zastosowanego rozwiązania konieczne jest dbanie o każdy z tych etapów z taką samą starannością.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o procesach w systemie Kamflex
Co to jest proces i jakie są rodzaje procesów?
Przeczytaj również
Jak zwiększyć sprzedaż z CRM
O co zapytać przed zakupem systemu CRM?
Organizacja bazy kontaktów firmowych
System CRM z opcją rozbudowy
Co powinno składać się na utrzymanie aplikacji webowej?