Jeśli zależy Ci na rozwoju Twojej firmy



loyalty

Zapisz się na newsletter

Wyślemy Ci kod promocyjny na zakup systemu do zarządzania relacjami z klientami

devices

Raz na kwartał otrzymasz

Opis ciekawych zestawień systemów CRM oraz zaproszenie na darmowe konsultacje

star

Odbierz darmowego e-booka

face

Spam nas nie interesuje. Liczy się zadowolenie klientów

email
info_outline
  • 
  • Wdrożenie
  • Cennik
  • Pomoc
  • Blog
  • Partnerzy
  • Kontakt
  •  Zaloguj się
  •  Poznaj KAMFLEX

Jak zwiększyć sprzedaż z CRM

Opracowywanie nowych metod zmierzających do zwiększenia sprzedaży jest procesem niekończącym się. Ciągła optymalizacja podejmowanych działań stanowią gwarant rozwoju firmy oraz pole dla doświadczenia i kreatywnego myślenia. Nowoczesne systemy IT mogą przyczyniać się do zwiększenia sprzedaży, a przykład wielu firm wskazuje na wzrost dochodów po wdrożeniu nowych rozwiązań. W jaki sposób można zwiększyć sprzedaż w swojej firmie?



Załóż darmowe konto już dzisiaj!

 

Zwiększenie sprzedaży na dwa sposoby

Działania podejmowane w tym celu można podzielić na dwa typy: w biurze oraz w terenie. Ich charakter oraz specyfika różnią się od siebie, a stosowane komplementarnie gwarantują osiąganie najlepszych wyników.

 

Działania podejmowane w biurze

          

W tej kategorii znajdą się wszystkie te czynności i praktyki, które wykonane w biurze stanowią podstawę dla budowania trwałych relacji z klientami oraz kultury organizacji. Skuteczna komunikacja wewnętrzna w firmie stanowi pierwszy krok do ugruntowania tych wartości, a tym samym podniesienia zysku. Otrzymywanie wartościowego sprzężenia zwrotnego jest podstawą skutecznego prowadzenia relacji biznesowych, a także ciągłego motywowania pracowników. To w biurze wytyczane są plany sprzedażowe oraz sposoby ich osiągania. Bez skutecznej komunikacji na linii pracodawca-pracownicy niemożliwe jest realistyczne ich określenie. Rozmowa ze sprzedawcami pozwoli na ustalenie celów oraz standaryzację najskuteczniejszych praktyk. Szczera rozmowa z pracodawcą nie jest jednak możliwa bez odpowiedniej kultury organizacji i strategii komunikacyjnej wewnątrz przedsiębiorstwa. Transparentność firmy podnosi kompleksowy system do gromadzenia informacji, jakim jest rozwiązanie CRM. Już na etapie pracy w biurze jest on skutecznym narzędziem do dbania o relacje z klientami. W zwiększeniu sprzedaży kluczowa jest również diagnoza bieżących działań oraz odnalezienie słabego punktu. Zadanie to ułatwia system do zarządzania relacjami z klientami Kamflex. Dzięki zapisanym procesom możliwe jest wstępne odnalezienie problemu, który następnie po korekcie działań, może zostać wyeliminowany. Grupowanie danych usprawnia metodyczne podejście do problemu. Funkcjonalne umieszczanie danych w systemie pomaga również w zbudowaniu bazy klientów. Być może zwiększenie sprzedaży będzie możliwe poprzez aktywizację już pozyskanych klientów zamiast inwestowania dużych nakładów w nowych? Większe zaangażowanie w obsługę klienta jest działaniem, które z pewnością przełoży się na budowanie trwalszych relacji.

 

Działania podejmowane w biurze obejmują zatem:

-Skuteczną komunikację wewnętrzną w firmie.

-Wytyczanie planów sprzedażowych oraz określanie sposobów ich realizacji poprzez rozmowę pracodawcy z pracownikiem.

-Użytkowanie systemu służącego funkcjonalnemu gromadzeniu danych.

-Aktualizowanie systemu oraz bieżące doskonalenie i standaryzowanie metod sprzedażowych.

 

Działania podejmowane w terenie

 

Działania podejmowane w terenie są niemniej istotne od tych przeprowadzanych w biurze. Bezpośrednia obsługa klienta zależy już wtedy tylko od przedstawiciela handlowego i jego umiejętności sprzedażowych. Istnieją jednak narzędzia, które mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży każdego pracownika. Mobilny system CRM stanowi gwarancję stałego kontaktu z biurem oraz możliwości bieżącego aktualizowania informacji. Usprawnia to komunikację dwustronną, a także wpływa na zwiększenie zadowolenia klienta, który może być od razu informowany o stopniu wykonania zlecenia. Zastosowanie takiego rozwiązania wyklucza konieczność telefonowania do firmy w celu uzyskania informacji, czy złożenia sprawozdania z wykonanej rozmowy. Skuteczny system do zarządzania relacjami z klientami pozwoli także na wystawianie faktury na miejscu, co usprawni domykanie transakcji. Wszystkie te czynności musi jednak wspierać fachowa obsługa klienta skupiona na poznaniu jego potrzeb. Empatyczne słuchanie pozwoli na stymulowanie decyzji klienta w sposób stanowczy, ale kulturalny. Wszystkie szczegóły dotyczące relacji łatwo opiszą zawarte w systemie parametry, co pozwoli na większe zaangażowanie w klientów bardziej perspektywicznych. Profesjonalne podejście do klienta wraz ze skutecznymi rozwiązaniami technologicznymi stanowią podstawę zwiększenia sprzedaży.

 

Działania podejmowane w terenie obejmują:

 

-Wysoką kulturę osobistą oraz empatyczne słuchanie klienta w celu odkrycia i zrozumienia jego potrzeb, co pozwoli na skuteczne ich zaspokojenie.  

-Pozytywne stymulowanie decyzji zakupowych klienta.

-Stały kontakt z biurem oraz bieżące aktualizowanie danych w mobilnym systemie CRM.

-Możliwość wystawiania faktur na miejscu.

 

Zwiększenie sprzedaży przez dwie grupy odbiorców

          

Na zwiększenie zysku wpływ mają nie tylko działania podejmowane w biurze oraz w terenie, ale także skupienie na określonej grupie klientów. Czy swoje działania nastawiasz na klientów już pozyskanych czy nowych? A może zamierzasz skupić się na obu tych grupach poprzez działania dwukierunkowe? Niezależnie jaką taktykę obierzesz, skuteczny system do zarządzania relacjami z klientami stanowi wsparcie dla obu z nich.

                      

Zwiększenie sprzedaży, to długi proces, który jednak można usprawnić poprzez nowoczesne rozwiązania IT. Podejmowane działania można podzielić na te podejmowane w biurze, w których decydującą rolę odgrywa pracodawca i jego relacja z pracownikami, a także sposób gromadzenia informacji. Działania podejmowane w terenie zależą od handlowców i ich indywidualnego podejścia do klienta. Wykonywane w tym zakresie czynności mogą być nakierowane na klientów już pozyskanych lub nowych. Wybranie konkretnej grupy lub kombinacja obu zależą od danej firmy oraz wybranej strategii sprzedażowej.



Maria Pruszyńska

Czekamy na Ciebie na czacie!

Dowiedz się więcej o kontrahencie w systemie Kamflex

Jak edytować profil kontrahenta?

 

Przeczytaj również
Co to jest CRM?
Optymalizacja kosztów w firmie z CRM
Badanie satysfakcji klienta
3 sposoby na usprawnienie komunikacji w firmie

 


kamee.pl
  • Kamflex
  • Partnerzy
  • Wdrożenie CRM/ERP
  • Pomoc KAMFLEX
  • Blog
  • Regulamin
  • Kontakt