Marketing to prężnie rozwijająca się branża, która dzięki wysokiemu popytowi na reklamy oraz rozwojowi technologii osiąga dziś niewyobrażalny sukces. Zapotrzebowanie na odpowiedni rozwój marki stale wzrasta, toteż zlecenia napływają dużymi falami. Nawet początkująca agencja reklamowa ma szansę szybko się wybić i i zaistnieć na rynku. Jak zatem poradzić sobie z dużą konkurencją i sprostać oczekiwaniom konsumentów?
Miej stały kontakt z klientami
Oprócz posiadania odpowiedniej wiedzy o rynku i nowych trendach oraz kreatywności, stały kontakt z klientami jest kluczowym zadaniem firmy. To od niego zależy czy zleceniodawca zostanie z nami, czy skorzysta z usług innej agencji. Najważniejsze, to słuchać klienta i jego potrzeb. Stały kontakt pozwala na uzwględnianie wszystkich uwag i ciągłe udoskonalanie reklamy bądź całej kampanii. W komunikacji pomoże system CRM Kamflex, który jako jedyny system w modelu SaaS, pozwala na całkowitą integrację z desktopową pocztą Outlook, umożliwiając wysyłanie i odbieranie maili wraz z załącznikami, gdziekolwiek się znajdujesz. Wystarczy dostęp do internetu oraz komputera, bądź innego dowolnego urządzenia mobilnego z systemem Android, Windows Phone i IOS. Kamflex zawiera również moduł, pozwalający na tworzenie dowolnej liczby i rodzajów szablonów dokumentów. Dzięki temu nie tylko posiadasz umowy online i generujesz je w każdym momencie, ale także zyskujesz możliwość udostępniania briefów i komentarzy klienta wszystkim współpracownikom online.
Zarządzaj współpracą wszystkich działów
Aby zdążyć ze wszystkimi zleceniami i nie zawieść klienta, ważna jest komunikacja wewnątrz firmy, między wszystkimi działami. Podczas tworzenia kampanii, agencja przechodzi przez wiele etapów - od pozyskania klienta, poprzez analizy i tworzenie grafiki, aż do finalizacji i wypuszczenia reklamy. Istotnym jest, by każdy dział wiedział na jakim etapie znajduje się zlecenie, dzięki czemu firma sprawnie przeprowadzi kampanię, bez przestojów spowodowanych złą komunikacją. Kamflex umożliwia tworzenie leadów z podziałem na etapy. Stwórz dowolny proces opisujący po kolei jakie kroki musi przedsięwziąć agencja, aby wypuścić reklamę. Następnie udostępnij go na tablicy leadów, dołączając do niego informacje o kliencie i całym zleceniu. Dzięki temu, każdy dział i pracownik może w każdej chwili dowiedzieć się, która część kampanii jest obecnie wdrażana i w odpowiednim momencie podjąć się odpowiednich działań, np. przygtowania grafiki lub sloganu. W zakładce kontrahenci znajdziesz wszystkich klientów i szczegóły wykonywanego dla nich zlecenia, co ułatwi precyzyjne dopasowanie reklamy do ich marki.
Dotrzymuj terminów
Nic tak nie zniechęca klienta jak brak profesjonalizmju i niewywiązywanie się z umowy. Dzisiejszy konsument chce mieć wszystko zrobione dobrze i szybko. Oczywiście nie da się stworzyć skutecznej kampanii reklamowej w jeden dzień, ale ustalone teminy powinny być dotrzymywane. Dlatego warto dobrze zaplanować każde zlecenie, aby zadowolić klienta i budować tym samym swoją markę. Kalendarz posiada właściwie każda firma, nie da się bez niego prowadzić działalności, ale można sprawić, aby jego użytkowanie było prostsze i skuteczniejsze. Kamflex to system CRM online, do którego dostęp pracownicy mają przez całą dobę i w każdym miejscu. Kalendarz posiada funkcję stworzenia każdemu osobnego grafiku, umieszczanie ważnych wydarzeń i nieprzekraczalnych terminów. Usprawnia to pracę nie tylko poszczególnym jednostkom, ale też szefom działów, odpowiedzialnym za prowadzenie kampanii reklamowej oraz zarządowi całej firmy.
Agencja reklamowa ma obecnie duży potencjał i dobrze prowadzona może przynieść duży sukces. Warto jednak pamiętać, że kreatywność i dobry pomysł na reklamy to nie wszystko. Postaw na wysoki profesjonalizm i skutecznie zarządzaj firmą z pomocą dostępnych narzędzi, a zyskasz renomowaną markę i długotrwałe relacje biznesowe.
Urszula Kwiek
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o dokumentach w systemie Kamflex
Przeczytaj również
Utrzymywanie relacji z klientami
Komunikacja wewnętrzna w firmie