Wielu przedsiębiorców prowadzących małe biznesy zastanawia się nad zasadnością wprowadzenia systemów informatycznych, których zadaniem jest pomoc w prowadzeniu firmy. O ile zwykle chętniej decydują się oni na zakup programu do wystawiania faktur, o tyle oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami jest rzadszym wyborem. Dlaczego?
Mity dotyczące CRM
Powszechnie funkcjonujące przekonania o rozwiązaniach tej klasy sprawiają, że wielu właścicieli małych firm z nich rezygnuje. Spotkamy się więc z twierdzenieniami, że CRM sprawdzi się tylko w dużej firmie, jest drogi czy wymaga długiego okresu wdrożenia. Często problematyczne jest także wybranie odpowiedniego rozwiązania oraz dobór licencji. Małe firmy skorzystają jednak na wdrożeniu CRM pod warunkiem, że system będzie dobrze dopasowany do potrzeb.
Ile moja firma zyska na wprowadzeniu CRM?
Rozwiązania tej klasy umożliwiają usprawnienie wykonywania codziennych obowiązków na czterech płaszczyznach.
1. Gromadzenia danych.
2. Pracy z klientem.
3. Planowania działań.
4. Analizowania efektów swojej pracy.
Gromadzenie danych w systemie CRM
Wprowadzenie rozwiązania do zarządzania relacjami z klientami pozwala na funkcjonalne zapisywanie danych w jednym rozwiązaniu. W połączeniu z wyszukiwarką w oprogramowaniu Kamflex gwarantuje to szybkość odnajdywania potrzebnych infornacji. W rozwiązaniu dane gromadzone są w 7 modułach: bazie klientów, fakturach, magazynie, leadach, dokumentach, kalendarzu oraz liście dokumentów kosztowych. Intuicyjne wprowadzanie oraz szybkie sortowanie pomagają w skutecznym zbieraniu danych.
Praca z klientem
Systemy CRM zaprojektowane zostały dla skuteczniejszego zarządzania relacjami z kontrahentami. Jest to realizowane poprzez segmentację klientów, budowanie bazy kontaktów oraz skuteczniejsze kierunkowanie działań marketingowych. W Kamflexie to od każdego użytkownika zależy, jakie parametry w profilach klientów uzna za ważne. Dzięki nim dokonanie podziału kontrahentów jest łatwiejsze. Wystarczy określić, które informacje są dla ciebie najważniejsze: data ostatniego kontaktu, ilość wykonanych zakupów, a może kto zainicjował relację? Sortowanie bazy po określonym parametrze pozwoli ci stworzyć podgrupy klientów, do których następnie skierujesz ofertę.
Planowanie działań
Metodyczne wprowadzanie danych do systemu Kamflex pozwoli ci stworzyć funkcjonalny harmonogram. W kalendarzu umieścisz terminy wszystkich spotkań, które z łatwością połączysz z danym pracownikiem oraz kontrahentem czy partnerem. Lepiej ustalisz także kolejność rozmów z klientami; dzięki filtrowaniu danych w tabeli od razu wiesz, kto jest najbardziej perspektywiczny. Tym samym ustalisz ramy każdego dnia, dzięki czemu zminimalizujesz nieefektywne wykorzystanie czasu w pracy.
Analizowanie efektów
Dopasowane rozwiązanie CRM pozwala na analizę wyników swojej pracy. W Kamflexie służą do tego moduły z bazą klientów, leadami oraz fakturami. Sprawdzenie ilu nowych klientów pozyskali twoi pracownicy w ostatnim miesiacu, ile nowych procesów sprzedażowych rozpoczęli, a ile zakończyli sukcesem czy liczbę wystawionych faktur, pozwoli ci ocenić skuteczność podejmowanych działań. Informacje z systemu służą także motywowaniu pracowników. Przejrzyste kryteria podwyżki czy awansu, oparte na danych z oprogramowania, dla wielu stanowić mogą dodatkową zachętę do większego zaangażowania w pracę.
CRM dla małej firmy
Aby jak najwięcej skorzystać na wdrożonym rozwiązaniu konieczne jest jego dobranie do potrzeb swojej firmy. Zdecyduj się tylko na moduły, które pomogą w prowadzeniu twojej firmy. Skorzystaj z konsultacji, które oferujemy, aby zdecydować jakiego zakresu funkcjonalności potrzebujesz. Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami sprawdzi się w małej firmie. Przetestuj za darmo dostępne rozwiązania i sam się przekonaj.
Czekamy na Ciebie ne czacie!
Dowiedz się więcej o leadach w systemie Kamflex
Co to jest lead?
Przeczytaj również
Jak oszczędzać czas z aplikacją CRM online?
Czy segmentacja klientów wpływa na wyniki sprzedaży?
Jak testować system CRM?
Komu zlecić napisanie aplikacji?