Budowanie trwałych relacji oznacza sytuację, w której klient wielokrotnie dokonuje zakupu w twojej firmie, ma o niej pozytywne zdanie, którym dzieli się z innymi lub w pierwszej kolejności zwraca się do ciebie, gdy poszukuje rozwiązania danego problemu. W zależności od branży, w której działasz, trwałe relacje mogą być związane z częstymi zakupami lub opiniami i rekomendacjami. Przedstawione poniżej 5 sposobów na budowanie trwałych relacji z klientami sprawdzi się w obu przypadkach. W drugim wpisie z cyklu znajdziesz kolejne 5 trików.
1. Poznaj swoją grupę docelową
Określenie, do kogo skierowany jest twój produkt lub usługa, to nie wszystko. Kiedy wiesz, z jakimi osobami będziesz pracować, kluczowe jest ich poznanie. W jaki sposób dokonują zakupów, czy są klientami racjonalnymi czy emocjonalnymi, jak działają na nich zniżki i oferty specjalne, czy preferują promocje progowe czy kartę stałego klienta? Wszystkie te informacje łatwo zgromadzisz w systemie CRM Kamflex. Stały dostęp na urządzeniach mobilnych pozwoli ci kierować firmą z dowolnego miejsca, dając pewność, że nic nie umknie twojej uwadze.
2. Bądź na bieżąco z potrzebami klientów
Łatwo wpaść w pułapkę poczucia, że znasz wszystkie potrzeby swoich kontrahentów. W takiej sytuacji potrzebne ci spojrzenie z innej perspektywy. Może inwestycja w badanie rynku albo gruntowne wykorzystanie dostępnych zasobów? Bieżące aktualizowanie danych w oprogramowaniu CRM pozwoli ci doskonalić ten krok. Po każdej rozmowie czy transakcji klienta, umieszczaj dane w systemie. W ten sposób stanie się on twoją bazą informacji o potrzebach każdego kontrahenta.
3. Sprzedawaj korzyści, nie produkty
Kiedy poznasz potrzeby klientów, dzięki obserwacji ich zachowań i preferencji, a następnie umieścisz dane w systemie CRM Kamflex, co pozwoli ci łatwo je zanalizować, zastanów się, jak twój produkt czy usługa je spełnia. Jeśli sprzedajesz bidony na wodę, nie mów o tym z jakiego świetnego są materiału, tylko jak dobrze wpasują się swoim designem w minimalistyczny styl życia klientów. Każda osoba mówi innym językiem korzyści, ale metodą prób i błędów wraz z użyciem danych z systemu, możesz skuteczniej komunikować.
4. Bądź doradcą, nie sprzedawcą
Klient od razu zauważy kiedy próbujesz sprzedać coś, czego nie potrzebuje, w sposób nieumiejętny i mechaniczny. A nikt z nas nie lubi się czuć jak kolejna, bezimienna osoba, do odhaczenia na liście obowiązkowych rozmów na dziś. Doradzaj klientowi najlepszą opcję i bądź szczery, a wtedy z chęcią do ciebie wróci i poleci twoje produkty lub usługi swoim znajomym. A w społeczeństwie informacyjnym, właśnie takie rekomendacje zbudują twoją markę.
5. Segmentuj klientów
Niezależnie od tego, z jak wieloma klientami pracujesz, ich segmentacja pomoże ci budować trwalsze relacje oraz zwiększać sprzedaż. Określenie, kim są twoi stali klienci, jak perspektywiczny jest każdy nowy klient oraz ile transakcji lub rozmów decyduje o przynależności do danej kategorii, znacznie ułatwi twoją codzienną pracę. Dokonanie segmentacji w systemie CRM Kamflex pozwoli ci ustrukturyzować twoją pracę z kontrahentami oraz zmaksymalizować efektywność.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o osobach kontaktowych w systemie Kamflex
Kto to jest osoba kontaktowa?
Przeczytaj również
Jak zarządzać pracownikami zdalnymi?
Czy segmentacja klientów wpływa na wyniki sprzedaży?
Jak pomóc handlowcom w pracy?
Czy aplikacje dedykowane zwiększą moją efektywność?