Zadaniem działu handlowego w każdej firmie jest finalizowanie relacji z klientami pozyskanymi przez działania marketingowców. Praca handlowca, zarówno w biurze, jak i w terenie, może zostać usprawniona za pomocą jednego narzędzia dostępnego online.
Jak system CRM może pomóc handlowcom?
Zadaniem oprogramowania jest usprawnienie zarządzania relacjami z klientami. W tym celu system Kamflex pozwala m.in. na gromadzenie wszystkich niezbędnych danych dotyczących kontrahentów, prowadzenie kalendarza, wystawianie faktur i dokumentów. Jest to szczególnie pomocne w pracy handlowca, który cały czas obcuje z klientami i to od jego poinformowania zależy zadowolenie z oferowanej obsługi. Dlatego stały dostęp do aktualnych danych jest w tej pracy koniecznością. System CRM zapewnia go bez konieczności przebywania w biurze. Dzięki licencji SaaS, Kamflex użytkować można na każdym urządzeniu mobilnym z dostępem do sieci. Praca w terenie może więc zostać usprawniona, ale takie rozwiązanie, to korzyść nie tylko dla handlowca, ale także menedżera. Współdzielony przez pracowników system online umożliwia kontrolę ilości domkniętych procesów sprzedażowych, wystawionych dokumentów, wprowadzonych do bazy klientów, itd. Łatwe staje się więc także śledzenie rozwoju każdego pracownika, dzięki czemu nagradzanie najbardziej efektywnych z nich staje się transparentne i umotywowane danymi liczbowymi z oprogramowania. Korzystnie wpływa to na motywację członków zespołu.
Jak wykorzystać CRM w pracy handlowca?
System do zarządzania relacjami z klientami Kamflex dzięki możliwości użytkowania na urządzeniach mobilnych pozwala na stały dostęp do informacji. Moduły i funkcjonalności gwarantują usprawnienie codziennie wykonywanych obowiązków, takich jak zapisywanie szczegółów po rozmowie z klientem, wystawianie faktur, dokumentów, planowanie spotkań, prezentacji produktu lub usługi. System dzięki swojej intuicyjności oraz częściowej automatyzacji pozwala oszczędzić czas. Jak to wygląda w praktyce?
-Użytkownik sam wprowadza parametry w profilu klienta, np. data ostatniego spotkania, ilość kontaktów bez odpowiedzi, stopień zaangażowania. Dzięki temu handlowiec może zdecydować, w których klientów warto zainwestować więcej czasu, a którzy są mało perspektywiczni.
-Dzięki ustawionym parametrom w tabelach możliwe jest ich dogodne wyświetlanie oraz filtrowanie po określonej zmiennej. Dzięki temu dostęp do informacji jest jeszcze szybszy, a korzystanie z oprogramowania bardziej efektywne.
-Ustawienie automatycznej numeracji faktur pozwala na szybie ich wystawianie. W Kamflexie można wystawić fakturę proforma, VAT, zaliczkową oraz korygującą, a następnie pobrać ją w pliku PDF gotową do wydrukowania i podpisania. Dzięki wyszukiwarce można dowolnie filtrować wystawione faktury.
-Kalendarz umożliwia dodanie dowolnej liczby rodzajów zdarzeń, a także ustawianie ich cykliczności czy łączenie z konkretnymi kontrahentami. Dzięki temu w szybki sposób możliwe jest planowanie pracy zarówno indywidualnej, jak i zespołowej. Moduł pozwala również na ustawianie sposobu wyświetlania danego okresu: tygodniowo lub miesięcznie.
-Moduł dokumenty pozwala zbudować szablon, który po wpisaniu danych i pobraniu w pliku PDF gotowy jest to wydruku. To od użytkownika zależy, ile i jakich szablonów stworzy; mogą to być umowy o pracę, o dzieło, ewidencje godzin, sprawozdania, raporty kwartalne…
Pomocne w pracy handlowca jest także wsparcie merytoryczne ze strony przełożonych oraz zachęcanie do ciągłego rozwoju i aktywnego użytkowania systemu CRM. Połączenie zaangażowania obu stron przełoży się na efektywną pracę oraz zyski firmy.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o fakturach w systemie Kamflex
Z faktury zaliczkowej na VAT
Przeczytaj również
Kiedy wdrożyć CRM?
Prowadzenie magazynu w Excelu
CRM w modelu SaaS
Zalety systemów webowych