Podczas poszukiwania odpowiedniego oprogramowania dla swojej firmy, dostępne na rynku systemy poddawane są drobiazgowej analizie i ocenie. Niestety, dla wielu firm z momentem wyboru rozwiązania, kończy się krytyczna ocena możliwości, a zaczyna użytkowanie systemu, nawet jeśli staje się niefunkcjonalny, z powodu kosztu jakim był zakup rozwiązania i jego wdrożenie. Ocena systemu zarówno podczas testowania rozwiązań, jak i samego użytkowania, to klucz dla funkcjonalnego korzystania z CRM.
Pod kątem obsługi
Pierwszym kryterium, jakie warto wziąć pod uwagę, jest łatwość oraz intuicyjność obsługi. Już podczas kilku godzin testowania możliwe jest stwierdzenie:
-czy system użytkuje się funkcjonalnie,
-czy wszystkie procesy można wykonać bezproblemowo,
-czy do każdego miejsca systemu można dojść za pomocą kilku kliknięć,
-jak długo ładuje się strona,
-czy w systemie pojawiają się błędy.
Odpowiedzi na te kilka podstawowych pytań pomogą w zbudowaniu racjonalnej oceny danego rozwiązania. Jeśli wszystko odpowiada potrzebom użytkownika na tym poziomie, warto rozpatrzyć także kolejny.
Gromadzenie i dostęp do informacji
Zadaniem systemu do zarządzania relacjami z klientami jest usprawnienie prowadzenia rozpoczętych leadów sprzedażowych oraz ich generowanie, poprzez bardziej efektywną obsługę klienta, związaną ze skuteczniejszym gromadzeniem informacji. Jeśli proces ten przebiega mało praktycznie, system nie może spełniać swoich zadań. Dlatego kluczowym jest sprawdzenie, czy zapisywanie danych w oprogramowaniu przebiega sprawnie, a ich wyszukiwanie nie sprawia trudności. Pozwala to stwierdzić np. możliwość filtracji tabel po dowolnych parametrach, co gwarantuje system Kamflex. Dzięki temu, to użytkownik definiuje aspekty, po których chce przeglądać wprowadzone przez siebie informacje o klientach, ponieważ to on najlepiej wie, które są najistotniejsze dla prowadzonych relacji. Kluczowym jest także dostęp do systemu. Na popularności zyskują rozwiązania mobilne oraz webowe, które umożliwiają stały dostęp do kluczowych informacji, niezależnie od miejsca oraz czasu. Wystarczy tylko dostęp do sieci oraz smartfon czy tablet, by uzyskać z systemu potrzebne informacje. Kamflex gwarantuje bezpieczeństwo danych przechowywanych na naszych serwerach, dzięki szyfrowaniu połączenia oraz tworzeniu kopii zapasowych. Zawsze istnieje także możliwość pobrania danych w postaci pliku CSV, gotowych do dalszej analizy. Po pozytywnym rozpatrzeniu dwóch poziomów oceny sytemu CRM, do rozważenia pozostaje trzeci z nich.
Funkcjonalność wyglądu
Łatwa obsługa oraz funkcjonalne gromadzenie i dostęp do informacji nie wystarczą, by efektywnie użytkować rozwiązanie. W tym celu konieczny jest także funkcjonalny wygląd, na który składają się:
-przejrzystość panelu,
-łatwa nawigacja i widoczność kluczowych przycisków,
-możliwość dostosowania wyglądu tabel,
-możliwość zmiany wyglądu panelu, np. zwinięcia menu bocznego.
Funkcjonalny wygląd przyspieszy pracę z systemem, a w połączeniu z intuicyjnym wprowadzaniem danych oraz łatwością obsługi, pozwoli zaoszczędzić jeszcze więcej czasu.
Połączenie trzech opisanych poziomów pozwoli na ocenę CRM, zarówno podczas poszukiwania odpowiedniego systemu, jak i w trakcie użytkowania. W kontekście zwiększenia efektywności korzystania z rozwiązania, warto skrupulatnie przeanalizować szczególnie poziom drugi. Gromadzenie dużych ilości informacji nie powinno stanowić problemu dla skutecznego systemu, kluczem jest jednak funkcjonalne wprowadzanie danych i umiejętność ich grupowania. Dobry system proces ten ułatwi.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o kontrahentach w systemie Kamflex
Kiedy wdrożyć CRM?
CRM w modelu SaaS
Zarządzanie firmą online
Zalety systemów webowych