Przedsiębiorcy rozważający wprowadzenie w swojej firmie systemu do zarządzania relacjami z klientami stają przed dylematem: jaki system wybrać? Czy zlecić wykonanie systemu dedykowanego, a może rozwiązanie gotowe będzie wystarczające? Jakiej infrastruktury serwerowej potrzebuję? Z powodu wygody i konkurencyjnej ceny w wielu firmach wdrażane są oprogramowania CRM w modelu SaaS. Czym się one charakteryzują?
Co to jest model SaaS?
SaaS, czyli Software as a Service, oznacza aplikację przechowywaną na serwerach producenta i udostępnianą przez przeglądarkę internetową. Rozwiązanie to nie wymaga infrastruktury serwerowej po stronie zlecającego, co pozwala na oszczędność. Dostawca zobowiązuje się do przechowywania danych, a także dbania o ich bezpieczeństwo. Dzięki tworzeniu kopii zapasowych wszystkich zapisywanych danych nie musimy martwić się o ich utratę.
W systemie występuje kilka poziomów dostępu. Administrator konta ma w nim największe uprawnienia, może dodawać swoich pracownikóworaz usuwać osoby. Umożliwia to współdzielenie firmowego konta, przez pracowników różnego szczebla w firmie.
Możliwości systemu w SaaS
Wybór takiego rozwiązania umożliwia również wygodną pracę zdalną. Stanowi to udogodnienie nie tylko dla osób na stałe pracujących z domu czy w coworkingu, ale także przedstawicieli handlowych, którzy jeżdżą do klientów. Dzięki systemowi w SaaS mogą oni od razu aktualizować dane w oprogramowaniu CRM. Dostępne na rynku oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami, to rozwiązania dedykowane lub gotowe. Oba z nich mogą występować w modelu SaaS, a zatem bez konieczności instalowania na serwerze zlecającego. Ważne, że przez ten fakt nic nie tracą na swojej funkcjonalności; gwarantują te same możliwości. Ze względu na swoją mobilność oraz wygodę w użytkowaniu są jednak rozwiązaniami cechującym się większą efektywnością.
CRM w modelu SaaS
Gotowe rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientami, takie jak Kamflex, działające na licencji SaaS, jest tańsze niż oprogramowanie dedykowane. Poprzez abonamentowy system opłat, nie wiąże się z ryzykiem, a umożliwia dodanie funkcjonalności. Dzięki czterem wersjom usługi, pozwala na wybór dokładnie tych modułów, które naprawdę są potrzebne. Istnieje także możliwość zmiany pakietu, jeśli wykupione funkcjonalności nie spełniają wszystkich potrzeb.
CRM w modelu SaaS pozwala na:
-wykonywanie pracy zdalnej
-stały dostęp do danych zawartych w systemie
-dogodne dopasowanie funkcjonalności
-bezpieczeństwo wprowadzanych informacji
Decydując się na takie rozwiązanie nie musimy posiadać infrastruktury serwerowej, a do tego, by korzystać z systemu, potrzebny jest tylko dostęp do internetu i dowolna przeglądarka.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o ustawieniach w systemie Kamflex
Przeczytaj również