Przed podjęciem strategii działania, sprawą kluczową jest wyznaczenie sobie celów oraz wyodrębnienie pomysłów na to, w jakim kierunku firma ma się rozwijać. W dobie Internetu raczej niewyobrażalne jest, by przedsiębiorstwo działało prężnie bez wspomagania rozwiązaniami online.
Czym jest zarządzanie?
Według definicji jest to zestaw działań, obejmujących organizowanie, planowanie i podejmowanie decyzji oraz przewodzenie i kontrolowanie ludzi w obrębie jednostki organizacyjnej. W rezultacie chcemy osiągnąć wyznaczone cele w sposób sprawny i efektywny. Zachodzące w firmie procesy okazują się skuteczniejsze, gdy są wspierane przez systemy CRM.
Rozwiązanie oferuje możliwość usprawnienia działań w firmie na kilku płaszczyznach:
→ komunikacyjnej – kontakt z klientami, pozyskiwanie ich oraz utrzymanie, komunikacja wewnątrz firmy,
→ operacyjnej – sprawy organizacyjne, gromadzenie informacji, wymiana danych pomiędzy pracownikami,
→ analitycznej - filtrowanie, wyszukiwanie oraz sortowanie informacji, analiza pracy pracowników, wysunięcie wniosków na podstawie wyników,
→ sprzedażowej i usługowej – podjęcie działań sprzedażowych i marketingowych, prowadzenie negocjacji i dokonywanie transakcji z klientami.
System
Zdaniem niektórych osób możliwe jest zarządzanie niewielką placówką przy pomocy plików Worda i arkuszy Excela. Oczywiście, każdy pracownik jest w stanie na swoim Dysku Google udostępnić pliki, w których naniesione poprawki są widocznych dla każdego współpracownika. Nie jest to jednak metoda optymalna. Ostatecznie sortowanie czy wyszukiwanie informacji stanie się zbyt uciążliwe, by taki system pracy zdawał egzamin. Wobec tego niezbędne jest znalezienie wygodniejszego narzędzia.
Oprogramowanie CRM, to nowoczesne i elastyczne rozwiązanie, które pozwala na ograniczenie liczby spraw, o których trzeba pamiętać. Tym samym pozwala na zaoszczędzenie czasu i zwiększa efektywność działów marketingu i sprzedaży.
Rozwiązanie CRM Kamflex to zastępstwo dla prowadzenia firmy w arkuszu kalkulacyjnym i Wordzie. Sprawdza się również jako program do faktur online, wystawiania umów i dokumentów. Proces ten zajmuje zaledwie parę minut. System CRM jest przyjazny i intuicyjny, a dzięki zasadzie trzech kliknięć umożliwia swobodne poruszanie się po modułach.
Pracownicy i klienci
System CRM online stosowany jest jako program do zarządzania relacjami z klientami, który odpowiada także za usprawnienie komunikacji wewnętrznej w firmie. Oprogramowanie umożliwia również tworzenie leadów sprzedażowych czy procesów. Rozwiązanie usprawnia również komunikację z klientem.
Zarządzanie online pozwala na pracę zdalną na każdym urządzeniu mobilnym. Stanowi to spore ułatwienie w pracy zarówno pracowników, jak i przedsiębiorcy, który z dowolnego miejsca może kontrolować procesy sprzedażowe zachodzące w firmie, nadzorować działania marketingowców i sprzedawców czy wysyłać wiadomości bezpośrednio z systemu.
Oprogramowanie CRM wspiera działania podejmowane we wszystkich obszarach zarządzania, co skutecznie wpływa na rozwój firmy i polepsza wyniki pracy. Prawidłowe zarządzanie przedsiębiorstwem sprawia, że sprawnie ono funkcjonuje i tym samym przynosi oczekiwane zyski. Zadbaj o odpowiednią organizację w swojej firmie i wypróbuj system CRM Kamflex!
Anna Stąpor
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o kalendarzu w systemie Kamflex
Przeczytaj również
Jak przygotować się do służbowej rozmowy telefonicznej z klientem?