Na rynku dostępnych jest wiele gotowych systemów do zarządzania relacjami z klientami. Firmy programistyczne, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, udostępniają do testów wersje demo oraz triale. Czym różnią się te rozwiązania i na które warto się zdecydować?
Czym jest trial?
Jest to wersja testowa oprogramowania, która zawiera wszystkie funkcje finalnego produktu. Dostawca rozwiązania umożliwia darmowe testowanie oprogramowania w określonym przez siebie okresie trwającym od kilku do kilkudziesięciu dni. Skorzystanie z takiego rozwiązania umożliwia zobaczenie, jak wygląda finalna aplikacja, "przeklikanie" wszystkich jej funkcji oraz możliwości. Dzięki temu już przed zakupem dosępu do usługi użytkownik wie, co dokładnie zawiera rozwiązanie, w jaki sposób działa i czy spełnia wymagania. Korzystając z triala w systemie Kamflex, z łatwością sprawdzisz możliwości systemu. Chcesz zobaczyć, ile czasu zajmuje dodanie klikunastu klientów, wystawienie 30 faktur, wygenerowanie leada sprzedażowego i ustawienie 15 wydarzeń w kalendarzu? W trialu z łatwością zrobisz to i wiele więcej. Testuj Kamflex za darmo przez 14 dni, tak aby sprawdzić czy spełnia Twoje potrzeby. Jeśli zdecydujesz się na zakupienie nieograniczonego dostępu do usługi przeniesiemy wszystkie wprowadzone przez Ciebie dane, tak aby oszczędzić Twój czas.
Co to jest wersja demo CRM?
Firma programistyczna oferująca skorzystanie z wersji demo rozwiązania CRM udostępnia klientom część funkcji systemu do testowania. Taka wersja oprogramowania, to inaczej próbna wersja pokazowa, którą konsultant prezentuje klientom, aby mogli oni zyskać wyobrażenie o finalnym produkcie. Korzystanie z wersji demo jest ograniczone czasowo, podobnie jak trial. Testując wersję próbną, użytkownik nie zyskuje jednak wglądu w finalny produkt, nie może także przetestować wszystkich dostępnych funkcji. Może to doprowadzić do sytuacji, w której zakupione rozwiązanie nie spełni potrzeb kupującego. Przyjmijmy, że zależy Ci na szybkim tworzeniu dokumentów w systemie CRM. Wersja testowa nie zawiera tej funkcji, ale producent zapewnia, że finalny produkt jest w nią wyposażony. Demo wywarło pozytywne wrażenie, dlatego kupujesz pełną wersję. Niestety, moduł z wystawianiem dokumentów nie jest intuicyjny, co finalnie nie spełnia wszystkich twoich oczekiwań wobec rozwiązania. Przykład ten obrazuje zagrożenia wynikające z wersji demo. Od sposobu jej skonstruowania zależy, jak efektywnie poznasz system.
Jak najlepiej testować system CRM?
Nasze doświadczenie z tworzeniem oraz testowaniem różnorodnych rozwiązań dla firm podpowiada nam, że skuteczniejsze i bezpieczniejsze jest korzystanie z triali. Dlaczego?
-Zawierają one wszystkie funkcje finalnego produktu, co pozwala Ci poznać sposób działania rozwiązania i skonfrontować swoje potrzeby z możliwościami systemu.
-Korzystając z opcji trial w okresie jego trwania poznasz wszystkie sposoby użytkowania rozwiązania, co pozwoli Ci efektywnie korzystać z systemu, gdy zdecydujesz się na zakup jego płatnej wersji. Decydując się na rozwiązanie po skorzystaniu z demo, konieczne jest opanowanie oprogramowania po raz drugi, wraz z jego wszystkimi funkcjami.
-Dane zapisane w wersji trial przeniesiesz do płatnej wersji rozwiązania. W przypadku wersji demo często jest to niemożliwe, ponieważ zakres dostępu do modułów różni się od wersji finalnej produktu.
-Podejmując decyzję o wykupieniu pełnego dostępu do usługi po skorzystaniu z triala, dokładnie wiesz, za co płacisz. Unikniesz nieprzyjemnych niespodzianek, gdy finalne rozwiązane nie jest dla Ciebie wystarczające, mimo że demo było skuteczne.
Podsumowując
Testując systemy CRM natkniesz się na triale oraz wersje demo. Pierwsze z nich zawierają pełny zakres funkcji, sprawiając, że z łatwością zobaczysz, czy dane rozwiązanie spełnia Twoje potrzeby. Skuteczność drugiej opcji zależy w większości od sposobu skonstruowania. Często niemożliwy jest dostęp do kluczowych modułów, co zaważyć może na zadowoleniu i efektywności użytkowania finalnego produktu.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o fakturach w systemie Kamflex
Tworzenie faktury korygującej
Przeczytaj również
Jak na zawsze pożegnać nadgodziny? 4 sposoby
Jak przenieść bazę kontaktów do systemu CRM?
Ile zyska mała firma wdrażając CRM?
Czy moje dane w aplikacji webowej są bezpieczne?