Masz świetny produkt lub usługę, angażujesz się w rozwój swojej firmy, inwestujesz w podnoszenie kwalifikacji pracowników, a mimo to klienci nie wracają? Czasami problem tkwi w drobnych czynnościach, które utrudniają zbudowanie relacji.
Ilu klientów pamiętasz z imienia?
Spokojnie, nie chodzi o to, by znać wszystkich, szczególnie jeśli jest ich wielu. Miłym gestem jest jednak zapamiętanie imion chociaż tych stałych, dzięki którym uzyskujesz najwięcej zysku. Jeśli prowadzisz sprzedaż wysyłkową, dołącz ręcznie pisaną, imienną kartkę. Klient przychodzi cyklicznie do twojego salonu? Kojarz imię z twarzą. To nic wielkiego, a pozwoli poczuć się ważnym. Aby lepiej pamiętać swoich kupujących i precyzyjnie określić, kim jest twój klient kluczowy, skorzystaj z systemu CRM. W bazie kontrahentów wprowadzisz wszystkie niezbędne dane, które pozwolą ci lepiej dopasować ofertę czy przyznać rabat za częste zakupy.
Wiem, że potrzebuje pani właśnie mojego produktu!
Nachalna sprzedaż potrafi zabić każdą relację. Ile razy zdarzyło ci się mechanicznie proponować towar lub usługę, bez próby zrozumienia rzeczywistych potrzeb klienta? Dobrze jest opowiedzieć pewną historię (storytelling) i liczyć, że osoba po drugiej stronie słuchawki zainteresuje się oferowanym dobrem, ale ważne jest także wyczucie kiedy ta metoda nie działa. Dzwoniąc do klienta zapytaj, czy ma czas i ochotę na rozmowę, dopytaj o potrzeby. Słuchaj odpowiedzi i zapisuj je w systemie CRM, tak aby podczas następnego kontaktu móc zaskoczyć klienta swoim profesjonalizmem. Wraz z Kamflexem możesz z łatwością ułożyć harmonogram telefonów na dany dzień, na podstawie np. daty ostatniego kontaktu. Dzięki temu dokładnie wiesz, z kim rozmawiasz i jaką przedstawić ofertę.
Koniec z automatyczną sekretarką
Brak odpowiedzi na wiadomość czy telefon klienta, to poważny błąd. Jeśli ktoś poświęcił czas na nawiązanie z tobą kontaktu, to znaczy, że jest zainteresowany ofertą. Brak reakcji spowodować może dalsze poszukiwanie sposobu zaspokojenia danej potrzeby. Oczywiście, zdarzają się sytuacje kiedy nie można odebrać, jak spotkanie czy konferencja. Wszyscy jesteśmy ludźmi, ale nie warto odkładać oddzwonienia czy odpisania na email, bo łatwo mogą one stać się „zgubionymi leadami”, czyli szansami sprzedażowymi, które z powodu niedopatrzenia się nie powiodły. W systemie CRM wprowadzisz wszystkie przypomnienia o następnym kontakcie, w kalendarzu lub profilu klienta. Dzięki temu nie zapomnisz o żadnym, potencjalnym kupującym.
Reklamacja? Nie uwzględniam
Szybkość i sposób reagowania na zgłaszane przez klienta problemy z produktem lub usługą mogą zadecydować o twojej reputacji. W dobie internetu bardzo łatwo jest wystawić niepochlebną opinię. Unikaj takich sytuacji skutecznie radząc sobie z problemem, gdy tylko zostanie zgłoszony. Wtedy klient poczuje, że zależy ci na dbaniu o jakość usług czy produktów i będzie mniej skłonny do odradzania twojej firmy swoim znajomym. Oprogramowanie Kamflex umożliwia ci łatwe przeprowadzenie procesu reklamacji oraz wygenerowanie protokołu w module „Dokumenty”. Dzięki temu rozwiążesz kwestie problematyczne szybciej i skuteczniej.
Oczywiście, zadzwonię w piątek o 18
Prowadząc relacje nie jest łatwo o asertywność. Szczególnie jeśli twoja firma jest niewielka, a chcesz dbać o każdego potencjalnego klienta. Dlatego godzisz się na rozmowy handlowe w weekend czy po godzinach pracy, w nadziei, że sprzedaż przebiegnie pomyślnie. Stawianie granic jest jednak koniecznością dla dbałości o twój komfort. Czas na odpoczynek jest niezbędny dla utrzymania zapału do pracy. Otwarcie powiedz, w jakich godzinach pracujesz i zaproponuj inny termin kontaktu. Dogodny moment znajdziesz zerkając do kalendarza w systemie CRM. Zapytaj klienta o szczegóły, tak abyś mógł dobrze przygotować się do rozmowy. Kiedy nadejdzie, korzystaj z danych w systemie.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o procesach w systemie Kamflex
Jak stworzyć nowy proces?
Przeczytaj również
Czy segmentacja klientów wpływa na wyniki sprzedaży?
Do którego klienta powinien zadzwonić handlowiec?
Ocena potencjału klienta w CRM
Zalety systemów webowych