W dzisiejszym świecie nie możemy obejść się bez nowych technologii – komputerów osobistych, smartfonów, internetu i aplikacji. Wykorzystywane równie chętnie w pracy, jak i w czasie wolnym, mogą zrewolucjonizować nasze podejście do wykonywania wielu codziennych czynności. Jak wskazuje raport opracowany przez Delloite (Technology, Media and Telecommunications Predictions 2018) wzrost ich wykorzystania zasadniczo zmieni nasze postrzeganie pracy zawodowej oraz rozrywki.
Optymalizacja pracy w firmie i nowoczesne technologie
Szybki dostęp do danych i umiejętność ich filtracji to obecnie wymóg nie tylko dla osób, które zawodowo zajmują się ich analizą. Wszyscy żyjemy w rzeczywistości przesyconej informacjami, co szczególnie widoczne jest w sferze biznesowej. Wzrastająca konkurencja wymusza nadążanie za nowinkami technologicznymi, jeśli wciąż chcemy utrzymać się na rynku i notować zysk. Nowe rozwiązania informatyczne optymalizują pracę nawet w zawodach, które typowo nie kojarzą nam się z nowymi technologiami, jak np. dekarz, tynkarz czy szef kuchni. W jaki sposób?
-Szybkie wystawianie faktur,
-automatyczne kolejkowanie zleceń,
-zamówienia produktów wprost z systemu wpływają bezpośrednio na ułatwienie codziennie wykonywach zadań i wzrost efektywności.
Eksperci Delloite wskazują jednak, że nowoczesne rozwiązania technologiczne raczej nie stworzą nowych procesów, a tylko ulepszą i zoptymalizują te istniejące obecnie. Co to oznacza dla zarządzających zespołami pracowniczymi?
Wielofunkcyjne wykorzystywanie narzędzi komunikacyjnych
Wraz z rozwojem technologicznym rozszerza się zakres urządzeń, za pomocą których możliwe jest wykonywanie pracy. Już nie tylko komputer stacjonarny czy laptop, ale tablet i telefon komórkowy stają się szansą na optymalizację wykorzystania czasu w nowoczesnym przedsiębiorstwie. Dlaczego?
-Wzrastająca mobilność pracowników sprawi, że praca zdalna stanie się powszechniejsza. Wykorzystanie urządzeń przenośnych jest z tym trendem nierozerwalnie związane.
-Pracownicy w terenie potrzebują stałego dostępu do aktualnych danych.
-Wpływ wzrastającego użycia smartfonów na środowisko zawodowe już jest odczuwalny, a eksperci zapowiadają jego ciągły wzrost.
-Korzystanie z urządzeń przenośnych w sytuacjach, które to umożliwiają pomaga oszczędzać czas.
-Firmy muszą konkurować również o wykształconych pracowników młodego pokolenia, wychowanych w erze nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Wszystkie te czynniki powodują, że korzystanie z urządzeń wielofunkcyjnych w środowisku pracy powoli staje się nie tyle dodatkiem, ile koniecznością. Odpowiedzią na ten zauważany przez ekspertów trend są systemy webowe użytkowane na smartfonach.
Jak wykorzystać systemy webowe w zarządzaniu zespołem w Twojej organizacji?
Rozwiązania tej klasy umożliwiają użytkowanie na każdym urządzeniu mobilnym, niezależnie od wielkości ekranu, poprzez dopasowanie RDW. Dzięki temu aplikacja czytelnie wyświetla się na laptopie, telefonie i tablecie, co umożliwia efektywne wykorzystanie wszystkich tych narzędzi. Wystarczy tylko dostęp do sieci, aby móc korzystać z pełni możliwości systemu.
Webowy CRM Kamflex wyświetlisz w każdej popularnej przeglądarce internetowej, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania na swoim urządzeniu mobilnym. Szybki wgląd w dane pozwoli Ci sprawdzić kolejne spotkania, dane klienta, rozpoczęte procesy czy zakończone etapy. Wystawisz także fakturę oraz wprowadzisz nowe szczegóły po rozmowie z kontrahentem.
Rozwiązanie tego rodzaju inaczej wykorzysta pracownik, a inaczej zarządzający. Szef teamu czy menadżer skontroluje efektywność i skuteczność podwładnego. Może to stanowić podstawę pochwały czy awansu, które tak korzystnie wpływają na motywację. Rozwiązania webowe dają także pewność, że wszystkie dane zachowane w systemie mają swoje kopie zapasowe. Tym samym niebezpieczeństwo ich utraty maleje.
Podsumowując
Jak wskazują twórcy raportu, wyzwaniem stojącym przed przedsiębiorstwami jest wybranie optymalnych urządzeń dla każdego pracownika, przy jednoczesnym integrowaniu smartfonów w strategię rozwoju firmy. Rozwiązania webowe pozwolą na szybsze wprowadzenie tych założeń do codziennej pracy. Właśnie takie działania pozwolą zwiększyć konkurencyjność oraz rozwijać biznes.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o dodawaniu kontrahenta w systemie Kamflex
Jak dodać nowego kontrahenta?
Przeczytaj także
Czym zastąpić multitasking, aby pracować efektywniej?
Jak na zawsze pożegnać nadgodziny? 4 sposoby
Jak przenieść bazę kontaktów do systemu CRM?
Skuteczne planowanie harmonogramu projektu IT