Jeśli zależy Ci na rozwoju Twojej firmy



loyalty

Zapisz się na newsletter

Wyślemy Ci kod promocyjny na zakup systemu do zarządzania relacjami z klientami

devices

Raz na kwartał otrzymasz

Opis ciekawych zestawień systemów CRM oraz zaproszenie na darmowe konsultacje

star

Odbierz darmowego e-booka

face

Spam nas nie interesuje. Liczy się zadowolenie klientów

email
info_outline
  • 
  • Wdrożenie
  • Cennik
  • Pomoc
  • Blog
  • Partnerzy
  • Kontakt
  •  Zaloguj się
  •  Poznaj KAMFLEX

Jak zbudować proces sprzedaży?

Proces sprzedaży, to wszystkie czynności podejmowane przez handlowców, które prowadzą klienta do zakupu. Jego skuteczne zbudowanie pomaga osiągnąć zamierzony plan sprzedażowy oraz budować trwałe relacje z klientami. Może się wydawać, że opracowanie procesu sprzedażowego jest czasochłonne i trudne. Stworzyliśmy kwestionariusz oraz propozycję prostego narzędzia, które pozwoli Ci zrobić to szybciej. Na początek dobrze jednak odpowiedzieć sobie na pytanie: ile etapów powinien mieć mój proces skutecznej sprzedaży?

 

Załóż darmowe konto już dzisiaj!

 

Liczba etapów procesu zarządzania sprzedażą

To, z ilu etapów powinien składać się Twój proces sprzedaży zależy od wielu czynników. Najważniejsze z nich to:

-Liczba Twoich klientów oraz ich poszczególne grupy. W tym miejscu kluczową rolę odgrywa segmentacja.

-Zaangażowanie po stronie każdego klienta.

-Możliwości i zasoby po Twojej stronie – głównie czas oraz kadra pracownicza.

-Kompetencje zespołu sprzedażowego.

-Strategia komunikacyjna przyjęta w relacji z klientem.

-Sposób dokonywania zakupu przez klienta – ile czasu mija od pierwszego kontaktu do dokonania transakcji.

Zapewne widzisz już, że długość i skomplikowanie procesu sprzedażowego są różne w zależności od branży, specyfiki oferowanego towaru czy usługi, pozyskanych klientów. Pomocnym narzędziem w planowaniu procesu sprzedażowego jest system webowy Kamflex. Dostępny na każdym urządzeniu mobilnym pozwala na dodanie dowolnej liczby procesów i etapów, które prowadzą do sfinalizowania transakcji. Po wprowadzeniu do oprogramowania wszystkich Twoich klientów oraz dokonaniu ich podziału na segmenty, z łatwością możesz monitorować ich decyzje zakupowe i zachowanie, co bezpośrednio przekłada się na planowanie optymalnego procesu sprzedażowego. System do zarządzania relacjami z klientami pozwala Ci także szybko dostrzec słabe punkty Twojej taktyki, dzięki czemu w porę możesz dokonać jej korekty. Skoro już wiesz, dlaczego tak ważne jest zaplanowanie skutecznego procesu sprzedażowego oraz poznałeś narzędzie, w którym łatwo tego dokonasz możemy przejść do pytań pomocniczych.

Pytania pomocnicze w budowaniu procesu sprzedażowego

1. W jaki sposób pozyskujesz swoich klientów? Wypisz kanały dotarcia oraz poszczególne czynności, które do tego prowadzą.

2. Które działania podejmowane przez handlowców przynoszą najwięcej korzyści i warto je standaryzować z pomocą systemu CRM?

3. Który etap procesu sprzedażowego jest najistotniejszy dla dokonania zakupu?

4. Jakie narzędzia, poza systemem CRM Kamflex, usprawnią proces sprzedaży?

5. Gromadzenie jakich informacji o kliencie wpływa pozytywnie na budowanie relacji?

6. W którym momencie potencjalni klienci rezygnują z dokonania zakupu?

7. Jak wygląda otoczenie Twojej organizacji – konkurencja, panujące trendy w branży, itp.?

Udzielenie odpowiedzi na powyższe pytania pozwoli Ci skuteczniej zaplanować proces sprzedażowy i jego organizację. W trakcie jego budowania analizuj dane o wynikach sprzedażowych oraz konsultuj się z handlowcami. Wspólnie zaplanujecie optymalny, na ten moment, proces. Przy użyciu systemu CRM Kamflex będziecie mogli łatwo udoskonalać go w przyszłości, tak aby pozyskiwać jak najwięcej zadowolonych klientów oraz generować zysk.

 

Załóż darmowe konto w systemie CRM Kamflex

O tym, jak skutecznie zarządzać handlowcami dowiesz się z tego wpisu

Sprawdź też, do którego klienta powinien zadzwonić handlowiec

Oraz jak w 5 krokach zadbać o relacje z klientami

 

 


kamee.pl
  • Kamflex
  • Partnerzy
  • Wdrożenie CRM/ERP
  • Pomoc KAMFLEX
  • Blog
  • Regulamin
  • Kontakt