-
Wywiad z Pawłem M. zajmującym się obsługą informatyczną firm
Aleksandra B.: Co sprawiło, że zdecydował się Pan na wdrożenie systemu CRM w swojej firmie?
Paweł M.: W dobie tak rozwiniętej technologii, ciężko jest wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez wsparcia technologicznego. I nie mówię tu tylko o smartfonach czy innych gadżetach, ale i odpowiednich oprogramowaniach, które pomagają usprawnić procesy komunikacji i zarządzania klientami. Poszukiwałem czegoś dla małych firm, co działałoby mobilnie, a także było proste w obsłudze i tak właśnie padło na Kamflex.
Aleksandra B.: Jak współpracownicy zareagowali na nowy system i jak wyglądało wdrażanie?
Paweł M.: Na początku obawialiśmy się czy wdrażanie nie spowolni naszej codziennej pracy, ponieważ byliśmy przyzwyczajeni do pracy w Excelu, jednak dzięki okresowi testowemu mogłem pokazać współpracownikom “na żywo” jak korzystać z CRMu i jak najszybciej i najłatwiej wprowadzać do niego dane. Po zakończeniu dwóch tygodni większość osób w naszej firmie nie miała już żadnych problemów z korzystaniem z oprogramowania. Mogliśmy też zdecydować, czy chcemy wprowadzać dane od nowa, czy wykorzystać te już wprowadzone. Bardzo pomocne było to, że od samego początku mieliśmy dostęp do bezpłatnej obsługi klienta i pomocy w testowaniu. Cały czas korzystaliśmy z czatu na stronie oraz kontaktowaliśmy się telefonicznie z konsultantami. Co ważne, natychmiast uzyskiwaliśmy cierpliwe i rzetelne odpowiedzi na wszystkie pytania i prośby, dzięki czemu jakiekolwiek problemy rozwiązywane były od ręki. Cały czas możemy także liczyć na wskazówki i rady dotyczące usprawnienia obsługi CRMu.
Aleksandra B.: Jak po okresie próbnym wyglądało podjęcie decyzji o wyborze tego, a nie innego pakietu?
Paweł M.: Przeanalizowałem wraz z pracownikami, czego dokładnie oczekujemy od takiego oprogramowania, jakie funkcjonalności są nam niezbędne i z jakich korzystaliśmy podczas testów, a czego na pewno nie będziemy używać. Po burzy mózgów zdecydowaliśmy się na Pakiet Standard. Dla nas bardzo ważne było, aby CRM oprócz podstawowych modułów i działania online, posiadał takie funkcje jak zarządzanie kontrahentami czy kalendarz, który maksymalnie usprawnia pracę, poprzez dodawanie zadań, zaznaczanie procesów, które mają się powtarzać w dane dni (także niestandardowo). Wspomnianymi procesami zarządzamy zakupami przez internet czy reklamacjami. Jednocześnie nie potrzebowaliśmy magazynu, więc nie było potrzeby wykupienia droższej i bardziej zaawansowanej wersji CRMa. Dodatkową rzeczą, która sprawiła, że jesteśmy zadowoleni z wyboru Kamflexa jest fakt, że zaproponowano nam stworzenie całkowicie nowej funkcjonalności, która została dopasowana stricte do naszych potrzeb, czego się nie spodziewaliśmy i byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni. Jest nią możliwość eksportowania z kalendarza plików csv, w których podsumowuję ilość godzin pracy danego współpracownika z konkretnym klientem.
Aleksandra B.: Jak ocenia Pan pracę z systemem CRM Kamflex?
Paweł M.: Największe wrażenie zrobił na mnie fakt, że ten właśnie CRM posiada wiele dodatkowych i pomysłowych funkcji, które naprawdę, a nie tylko w teorii, usprawniają naszą pracę. Jednocześnie nie potrzeba wielu kliknięć aby wykonać daną operację. Jest także bardzo intuicyjny, więc nie błądzimy w systemie tracąc cenny czas. Inną istotną rzeczą jest fakt, że na bieżąco tworzone są kopie zapasowe, więc nie musimy stresować się ewentualną utratą danych. Jestem naprawdę zadowolony z wyboru Kamflexa
Aleksandra Buszek
6 znaków, że potrzebujesz systemu CRM
Przeczytaj jak łatwo i szybko wdrożyć system w SaaS
Poznaj 9 kroków do optymalnego korzystania z CRM
Zajrzyj i dowiedz się jak skutecznie zaplanować harmonogram projektu