Wiele z rozwijających się i startujących przedsiębiorstw poszukuje systemu, który spełni ich potrzeby i oczekiwania. Oto sześć sygnałów, które powinny zasugerować Ci, że to odpowiednia chwila na wdrożenie systemu CRM.
1. Komunikacja w zespole sprawia współpracownikom problem?
Fundamentem każdej firmy są ludzie, którzy ją tworzą. Klienci nie obdarzą danego przedsiębiorstwa zaufaniem, jeśli od samego początku nie będą czuli, że mogą polegać na pracownikach firmy. Czasem przepływ informacji między poszczególnymi działami jest utrudniony przez skomplikowany proces wewnątrz firmy. Zamiast codziennego raportowania i przesyłania sprawozdań do innego teamu czy departamentu, w systemie CRM dostajesz to udogodnienie, że wszystkie dane znajdują się w jednej bazie, do której każdy pracownik ma łatwy dostęp przy zachowaniu bezpieczeństwa informacji.
2. Proces obsługi klienta nie jest wystarczająco sprawny?
Klienci to kapitał, więc jeżeli skontaktowanie się z konsumentem nie jest proste a wręcz wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, by chociaż odnaleźć jego numer, to z pewnością znak, że pora na skorzystanie z bazy danych w systemie CRM. Każdy klient ma swój profil, który cechuje się przejrzystością, istnieje również możliwość dołączenia notatki do poszczególnego klienta czy wysłania mu wiadomości tekstowej bezpośrednio z systemu. Nie znasz dokładnej historii relacji z klientem? Od teraz nie musisz się o to martwić, ponieważ dzięki systemowi Kamflex możesz sprawdzić proces sprzedaży nawet jeśli był on prowadzony przez przykładowo trzy osoby. Wszystko znajduje się w bazie, gotowe do użytku zawsze, gdy tego potrzebujesz.
3. Brak dostępności do bazy danych z lokalizacji innej niż miejsce pracy?
Nie masz dostępu do aktualnych danych kiedy nie jesteś w biurze? Dzięki systemowi mobilnemu CRM Kamflex jest to możliwe! Proste i dogodne narzędzie umożliwia Ci wgląd do kalendarza, notatek, profilów klientów czy stanu magazynu w każdym miejscu i o każdej porze.
4. Brak kontroli nad grafikiem i procesem pracy podwładnych?
Aby firma poprawnie funkcjonowała i przynosiła zyski istotna jest dobra organizacja. System CRM pozwoli na monitorowanie przebiegu pracy Twoich pracowników oraz umożliwi wgląd do posiadanych zasobów. Za pomocą kilku kliknięć możesz sporządzić odpowiednią notatkę, którą umieścisz w leadzie bądź rozdzielisz zadania pomiędzy pracowników oraz wyznaczysz godziny ich pracy. Wydaje się, że prowadzenie kalendarza nigdy nie było prostsze!
5. Gromadzenie i grupowanie danych dotąd nie było możliwe?
Gromadzenie danych zabiera zbyt dużo czasu? Może jest to związane z wprowadzaniem ich do wielu oprogramowań odpowiadających poszczególnie za finanse, wysyłki, przesyłki i odbiór towaru, bazę danych klienta? CRM wspomaga konsultanta poprzez aktualizację danych, dzięki czemu praca jest wydajna i przynosi rezultat. Z oprogramowaniem CRM możesz mieć wszystko w jednym miejscu. Usystematyzowane, uporządkowane i odpowiednio pogrupowane według uznania.
6. Nie trafiłeś na system, który rzeczywiście sprawdziłby się w Twojej firmie?
Sporym problemem jak dotąd było odnalezienie systemu, który wpasowałby się w standardy Twojej firmy? System CRM to oprogramowanie szyte na miarę! Daje możliwość na prężny rozwój firmy oraz rozbudowę bazy klientów i kontrahentów. Na rynku istnieje wiele skomplikowanych i niezbyt funkcjonalnych oprogramowań, które po przetestowaniu są często porzucane. Zespół Kamflex zadbał o to, by panel był prosty w obsłudze a system CRM działał na zasadzie trzech kliknięć. Ponadto nasi pracownicy służą pomocą przy wdrożeniu. Przed nim jednak warto umówić się na rozmowę z konsultantem, który pomoże podjąć odpowiednią decyzję.
Nie jest prawdą, że system CRM sprawdza się tylko w przypadku większego przedsiębiorstwa, również i mniejsze firmy decydują się na oprogramowanie, które odpowiednio wykorzystane przynosi zyski. Postaw na usprawnienie obsługi klienta oraz zadbaj o koordynację w zespołach Twojej firmy. Wystarczy tylko założyć konto i przetestować funkcjonalności systemu!
Anna Stąpor
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej co to jest lead w systemie Kamflex
Przeczytaj również
Elastyczny CRM
Jakie dane o kliencie warto gromadzić?
Organizacja bazy kontaktów firmowych
Komunikacja wewnętrzna w firmie