Odnalezienie właściwej firmy programistycznej i systemu odpowiedniego dla potrzeb swojego biznesu, to proces ważny dla efektywnego użytkowania zakupionego rozwiązania. Nie będzie ono jednak możliwe bez skutecznego wdrożenia.
Jak przeprowadzić skuteczne wdrożenie CRM?
Aby proces ten mógł przebiec pomyślnie, konieczne jest jego metodyczne przeprowadzenie. Wpływ na ten ostatni krok mają także czynności podejmowane w trakcie analizy przedwdrożeniowej. Skonsultowanie projektu rozwiązania z finalnymi użytkownikami, w celu stworzenia intuicyjnego systemu, pozwoli spełniać rzeczywiste potrzeby pracowników. Tym samym proces wdrożenia będzie przebiegał szybciej, ponieważ jego użytkowanie zagwarantuje usprawnienie codziennie wykonywanych czynności. W zależności od wielkości zespołu przeszkoleni mogą zostać wszyscy pracownicy lub liderzy zespołów. Ważne, by wdrożenie przeprowadzone było dokładnie i metodycznie, bez pośpiechu objaśniając pracownikom działanie systemu.
Kto powinien przeprowadzić wdrożenie CRM?
Dla wykonania tego procesu zwykle potrzebna jest osoba po stronie zlecającego oraz firmy programistycznej. W firmie, która poszukuje rozwiązania, jest odpowiedzialna za poinformowanie wszystkich pracowników, którzy użytkować będą system, o zasadach jego działania. Organizuje ona szkolenie z tego zakresu i do niej kierowane są pytania związane z jego użytkowaniem, które następnie przekazuje do firmy programistycznej. Stanowi więc łącznik pomiędzy zespołem użytkowników CRM, a firmą, która stworzyła rozwiązanie. Po stronie wykonawcy oprogramowania za szkolenia odpowiada zwykle konsultant, który towarzyszy klientowi od momentu pierwszego kontaktu i zapytania ofertowego. W zależności od konkretnej firmy oferowane jest szkolenie w różnym zakresie. W naszym zespole zapewniamy spotkania osobiste, rozmowy online na czacie, Skype oraz za pośrednictwem e-maila, a także pomoc oraz blog na stronie. Kilkukanałowe szkolenie znacznie zwiększa szansę powodzenia wdrożenia, a tym samym opłacalność inwestycji w rozwiązanie.
Kiedy wdrożyć CRM?
Wybranie odpowiedniego momentu może wpłynąć na szybkość tego procesu. Kluczowym jest wdrażanie w czasie umiarkowanej aktywności klientów. Tym samym możliwe jest dokonanie integracji z innymi systemami, jeśli istnieje taka potrzeba, a także wprowadzenie do oprogramowania CRM wszystkich danych, do tej pory gromadzonych w odrębnych plikach, czy programach. W czasie wdrażania systemu istotne jest także wprowadzenie w rozwiązaniu funkcjonalnych nazw parametrów, tak aby już od samego początku możliwe było jego efektywne użytkowanie. Decydując się na rozwiązanie typu CRM, ważne jest stopniowe przechodzenie na użytkowanie tylko tego systemu, w ramach funkcjonalności, które zawiera. W tym celu istotne jest, aby pracownicy wyrobili w sobie nawyk bieżącego wprowadzania danych do rozwiązania. Dzięki temu stworzą funkcjonalną bazę informacji o klientach i sprzedaży, z której korzystanie będzie efektywne i szybkie.
Ile trwa skuteczne wdrożenie CRM?
Czas trwania wdrożenia w firmie zależy od kilku czynników, m.in. rozmiaru systemu, wielkości i nastawienia zespołu, doświadczenia z innymi oprogramowaniami. Nadrzędną zasadą jest jednak zainwestowanie takiej ilości czasu, by wszyscy użytkownicy zaznajomili się z zasadami funkcjonowania rozwiązania i mogli samodzielnie wykonywać w nim wszystkie operacje. Dlatego początkowy okres użytkowania oprogramowania, to czas na zadawanie pytań oraz objaśnianie wątpliwości. Merytoryczność osób szkolących gwarantuje skuteczne przeprowadzenie wdrożenia. Przyszłe efektywne użytkowanie systemu CRM zależy już tylko od pracowników i ich działań w rozwiązaniu.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o procesach w systemie Kamflex
Jak stworzyć nowy proces?
Przeczytaj również
Zarządzanie firmą online
Kalendarz z zadaniami
Integracja systemu CRM
CRM w modelu SaaS