Głównym zadaniem systemu CRM jest usprawnienie procesów zachodzących w firmie, co pozwoli na oszczędność czasu oraz optymalizację funkcjonowania przedsiębiorstwa. W jaki sposób można wykorzystać oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami w swoim codziennym dniu w pracy? To łatwiejsze niż myślisz.
Po przyjściu do biura
Na początek warto sprawdzić spotkania na dziś. Zerknięcie w profile klientów oraz notatki z ostatnich rozmów pozwoli na odświeżenie w pamięci negocjacji, co wpłynie na podniesienie profesjonalizmu. Spojrzenie na tablicę leadów umożliwi pełną ocenę liczby rozpoczętych w dowolnym okresie procesów sprzedażowych. Także określenie stopnia perspektywiczności staje się jednoznaczne, dzięki atrybutom widocznym w profilach klientów. Ich właściwy dobór nie pozostawia miejsca na niedopowiedzenia: np. wprowadzenie liczby prób kontaktu, decyzji podejmowanych na poszczególnych etapach relacji, zaangażowania klienta.
Podczas rozmowy z klientem
Podczas pierwszej rozmowy telefonicznej z kontrahentem tego dnia za pomocą 3 kliknięć uzyskasz dostęp do historii relacji. Dzięki temu oszczędzisz czas, który poświęciłbyś na poszukiwanie kartoteki klienta, która często nie jest prowadzona w jednym programie, a kilku. Wiele firm na tym etapie oszczędza dziennie około 30 minut. System zapewnia dbałość o rozpoczęte leady poprzez wprowadzanie notatek ze spotkań oraz daty kolejnego kontaktu, co zmniejsza ilość "zgubionych" procesów sprzedażowych. By mieć pewność, że nic ci nie umknie, warto wprowadzić spotkania także do współdzielonego z pracownikami kalendarza.
Po zakończonej transakcji
Kluczem do efektywnej pracy w systemie CRM jest systematyczność wprowadzania danych oraz dbanie o ich jakość. Dlatego od razu po zakończonej transakcji z klientem zmień status leada na tablicy na zakończony, co pozwoli ci dokonać szybkiej analizy efektywności. Pomocne w tym zakresie jest także generowanie raportu sprzedażowego poprzez filtrowanie wystawionych faktur po konkretnym pracowniku. Dzięki szybkiemu dostępowi do informacji, ocena stopnia wykonania planu sprzedażowego staje się jeszcze łatwiejsza.
Podczas wdrażania nowego pracownika
System do zarządzania relacjami z klientami można wykorzystać również do wdrażania nowego pracownika. Tworzone w oprogramowaniu leady i procesy stanowią odwzorowanie praktyk stosowanych w firmie. Dla osoby szkolonej będą one świetnym materiałem, dzięki któremu możliwe stanie się lepsze poznanie najskuteczniejszych technik sprzedaży czy negocjacji. Obecność danych w systemie przyspieszy każdy kolejny proces wdrażania. Responsywność oprogramowania pozwala na jego dostosowanie do potrzeb konkretnej branży i firmy, co daje ci pewność, że oprogramowanie rozwija się wraz z twoim biznesem.
Dodatkowe możliwości
Twoją codzienną pracę usprawni także samodzielny wybór funkcjonalności oraz sposobu wprowadzania danych. Wybór pakietu usługi Kamflex jest gwarantem, że nie płacisz za moduły, których nie potrzebujesz. Poprawne zdefiniowanie potrzeb w analizie przedwdrożeniowej, pozwoli ci na optymalne korzystanie z wybranego rozwiązania. Dzięki możliwości subiektywnego nadawania nazw parametrom i procesom, system stanie się odzwierciedleniem twojego stylu pracy. Podczas podejmowania decyzji o wprowadzeniu nowego rozwiązania technologicznego, warto poszukiwać systemu, które nie tylko usprawni codzienne czynności, ale także pozwoli na odwzorowanie skutecznych pratyk oraz ich standaryzację.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o kalendarzu w systemie Kamflex
Jak przeglądać kalendarz?
Przeczytaj również
System do oceny pracowników
Wdrożenie nowego pracownika
Cena CRM
Analiza przedwdrożeniowa