Rozwój technologiczny wpłynął na dużą automatyzację procesu zarządzania firmą. Na rynku znajdziemy wiele darmowych i płatnych programów, które mają za zadanie pomóc w prowadzeniu biznesu. Z tego artykułu dowiesz się, jak wybrać program do prowadzenia firmy.
Unikaj tego błędu
Częstą decyzją osób zakładających własną działalność gospodarczą lub poszukujących lepszego rozwiązania informatycznego, jest wybór darmowych programów do zarządzania firmą. Problemem, z którym się stykają jest niska funkcjonalność takich rozwiązań oraz słabe dopasowanie do indywidualnych potrzeb każdej branży i firmy. O ile pewne procesy można obsłużyć uniwersalnie, o tyle istnieją także unikatowe. Darmowe programy cechują się także mniejszą kompleksowością, co powoduje konieczność użytkowania kilku do efektywnego zarządzania firmą. Na początku nie jest to kłopotliwe, ale wraz ze wzrostem liczby klientów może pochłaniać coraz więcej czasu. Dlatego najlepszym wyborem jest możliwie jak najmniejsza liczba programów, w których umieszczane będą dane.
Zalety systemu CRM w zarządzaniu firmą
Obecnie na rynku znajduje się wiele rozwiązań, które nie tylko pozwalają na funkcjonalne gromadzenie informacji, ale także skuteczną analizę. Jednym z nich są systemy do zarządzania relacjami z klientami, czyli CRM. Taki system, przy swoim niezbyt dużym skomplikowaniu i wielu funkcjonalnościach, pozwala na usprawnienie prowadzenia firmy. Oferowane są różne warianty takiego rozwiązania: systemy dedykowane lub gotowe oprogramowania działające na różnych typach licencji (np. SaaS). Warto zwrócić uwagę, że jest to rozwiązanie odpowiednie dla każdego przedsiębiorstwa niezależnie od jego wielkości. Najważniejszym krokiem przed podjęciem decyzji o wyborze systemu jest odpowiednia diagnoza swoich potrzeb, a następnie testowanie dostępnych rozwiązań. W prowadzeniu firmy z pewnością pomoże możliwość tworzenia kompleksowej, rozbudowanej bazy informacji o klientach, wraz z datami spotkań i notatkami po rozmowach, czy minionych zakupach. Dobry program CRM umożliwi także wytyczanie planów sprzedażowych oraz kontrolę już rozpoczętych leadów, najlepiej w poglądowej formie wykresów czy diagramów. Takie rozwiązanie, aby móc zostać nazwane kompleksowym, musi zawierać możliwość wystawiania faktur oraz prowadzenia magazynu. Nie każda firma potrzebuje tej drugiej opcji, jeśli jednak takie zapotrzebowanie istnieje, rozwiązaniem niefunkcjonalnym jest konieczność zarządzania magazynem w odrębnym programie. Oprogramowanie typu CRM zapewni również możliwość prowadzenia kalendarza, co także usprawni zarządzanie kontaktami z klientami, dzięki możliwości łączenia ze sobą wydarzeń w kaledarzu, klientów i pracowników firmy. Takie rozwiązanie pozwoli na szybkie i łatwe kontrolowanie osób zatrudnionych w firmie. Dobrze dobrany system CRM jest narzędziem, które gwarantuje obsługę wielu różnorodnych procesów zachodzących w firmie.
System CRM Kamflex
Wielu właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw zdecydowało się zaufać systemowi CRM Kamflex, który zawiera wszystkie funkcjonalności niezbędne do prowadzenia firmy. Dzięki działaniu na licencji SaaS (Software as a Service) dostępny jest na każdym urządzeniu mobilnym i niewymaga infrastruktury serwerowej po stronie klienta. Tym, co wyróżnia Kamflex wśród innych rozwiązań tego typu jest szybkość działania oraz kompleksowa i bezpłatna pomoc konsultanta we wdrażaniu, ale także na każdym etapie użytkowania. Przetestuj system i sprawdź, co może dać tobie i twojej firmie.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o magazynie w systemie Kamflex
Konfiguracja magazynu: dodawanie produktów
Przeczytaj również
CRM online
Okres testowy
Błędy popełniane przy wyborze CRM
Skuteczne wdrożenie systemu CRM
Wady i zalety gotowego systemu CRM