Każdy przedsiębiorca na pewnym etapie prowadzenia swojej działalności zadaje sobie pytanie: Jak mogę zmniejszyć koszty stałe w prowadzeniu mojej firmy? Warto rozważyć, jak nowoczesne rozwiązania technologiczne mogą pomóc w optymalizacji kosztów w przedsiębiorstwie. Jest to nie tylko dodatkowy atut przemawiający za wdrożeniem takich systemów, np. CRM, ale także wskazanie nowego punktu widzenia dla firm, które już z takich rozwiązań korzystają.
Zmniejszenie kosztów infrastruktury serwerowej
Wybierając rozwiązanie informatyczne dla swojej firmy coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na systemy działające na licencji SaaS. Dzięki wybraniu takiego rozwiązania infrastruktura serwerowa znajduje się po stronie dostawcy oprogramowania, co pozwala na oszczędności związane z koniecznością zapewnienia odpowiedniego sprzętu i konserwacji. To nie jedyna korzyść wynikająca z takiego funkcjonowania usługi. Jest ona również tańsza niż system dedykowany czy licencjonowany w inny sposób. Abonamentowość usługi decyduje o jej korzystnej cenie, a funkcjonalności w niczym nie odbiegają od systemów instalowanych na własnych komputerach.
Skuteczniejsze angażowanie się w relacje
System CRM pozwala także na skuteczną i precyzyjną ocenę skuteczności działań marketingowych. Po wprowadzeniu funkcjonalnych parametrów w systemie w łatwy sposób sprawdzisz, jacy klienci wracają do ciebie najczęściej oraz w jaki sposób ich pozyskałeś. Umieszczenie w oprogramowaniu informacji o perspektywiczności klienta umożliwi skuteczniejszy rozkład zaangażowania w relacje z osobami najbardziej perspektywicznymi. Wpłynie to pozytywnie także na oszczędności związane np. z ograniczeniem wielokrotnych telefonów do osób niezainteresowanych, wysyłek katalogów do dawno nieaktywnych użytkowników usługi, itp.
Ograniczenie liczby użytkowanych aplikacji
Wprowadzenienie w swojej firmie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (CRM) pozwoli także na oszczędność wynikającą z faktu zastąpienia kilku programów jednym. W ten sposób przedsiębiorstwo zyska nie tylko więcej czasu, ale i pieniędzy. W systemie CRM Kamflex poprowadzisz bazę klientów, kalendarz i magazyn oraz wystawisz faktury. Przystępna forma oraz intuicyjność wpłyną korzystnie także na efektywność wykorzystania czasu pracowników.
CRM a optymalizacja kosztów
Wprowadzenie w swojej firmie rozwiązań informatycznych w perspektywie czasu przyniesie oszczędności oraz nową jakość zarządzania zespołem i obługą klienta. Możliwość umieszczania wszystkich informacji w jednym, kompleksowym systemie, to ułatwienie, które pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie firmy. Dzięki możliwości zakupu usługi w modelu SaaS uzyskasz większą elastyczność rozwiązania oraz dostęp do danych online. Optymalizacja kosztów w firmie, to zadanie niełatwe, ale wykonywane metodycznie, może zakończyć się sukcesem. Ważne, by kolejne podejmowane decyzje, jak np. wdrożenie systemu do zarządzania relacjami z klientami, były z nim zgodne, a zatem miały na celu efektywniejsze wykorzystanie zasobów firmy.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o fakturowaniu w systemie Kamflex
Tworzenie faktury korygującej
Przeczytaj również
Elastyczny CRM
Zalety CRM
Program do prowadzenia firmy
Badanie satysfakcji klienta