Systemy CRM mają wiele zalet, które mogą nie tylko przyczynić się do ułatwienia twojej codziennej pracy, ale także pomóc w rozwoju firmy. Poznaj 13 zalet takiego rozwiązania i miej pewność, że korzystasz z oprogramowania w 100%.
1. Ułatwione planowanie
Z wykorzystaniem dobrego systemu CRM zaplanujesz sprzedaż, spotkania, kontrole... Dzięki kalendarzowi i tablicy leadów zyskasz pewność, że żadne ważne zadanie Ci mnie umknie, a terminy będą dotrzymane.
2. Efektywne gromadzenie danych
Wszyscy wiemy, jak wazne jest gromadzenie danych w posób ustrukturyzowany. Tylko trochę systematyczności dzieli cię od stworzenia kompleksowej bazy kontaktów firmowych. W funkcjonalnym narzędziu utrzymanie porządku przychodzi znaczenie łatwiej.
3. Dostosowanie do potrzeb twojej firmy
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań. Zanim podejmiesz decyzję, który wdrożysz w swojej firmie, przetestuj dostępne opcje. Systemy gotowe (np. Kamflex) gwarantują dużą elastyczność. To ty decydujesz, jakie parametry przyjmiesz, by zarządzać procesami w firmie w sposób najbardziej funkcjonalny.
4. Uaktualnianie informacji
Systematyczne gromadzenie danych w systemie pozwoli ci na przyspieszenie wykonywania obowiązków codziennych, ale także na podjęcie przyszłych analiz i kontroli.Warto wyrobić w sobie nawyk bieżącego uaktualniania systemu.
5. Grupowanie danych
Podobnie, jak z segmentowaniem klientów, funkcjonalne jest również grupowanie informacji, np. o kontrahentach, co wpłynie na wzrost profesjonalizmu oraz zadowolenia z obsługi. Przyjęcie jednoznacznych nazw ułatwi ten proces.
6. Optymalizowanie działań
Procesów sprzedażowych, sposobu gromadzenia informacji, korzystania z aplikacji... Nadzoruj realizowane procesy tak, aby móc skorygować nieefektywne praktyki. Aktywne użytkowanie systemu pozwoli na korektę działań w czasie rzeczywistym.
7. Standaryzowanie skutecznych praktyk
System CRM umożliwi ci łatwą identyfikację najbardziej efektywnych działań oraz ich standaryzację. Miej pewność, że wszyscy pracownicy twojej firmy znają sprawdzone procedury i powielają je dla zwiększenia dochodów firmy.
8. Dzielenie danych ze współpracownikami
Gotowe systemy webowe umożliwiają współdzielenie danych ze współpracownikami. Wspólnie twórzcie kalendarz, zadania oraz procesy. Sprawna komunikacja, to klucz do budowania kultury organizacji!
9. Użytkowanie online
Korzystanie z systemu na urządzeniach mobilnych pozwoli na korzystanie z systemu z dowolnego miejsca z dostępem do internetu. Jest to szczególnie istotne w zesopołach, których członkowie dużo czasu spędzają poza biurem.
10. Zarządzanie zadaniami
CRM umożliwi ci wgląd w stopień wykonania zleceń, ilość projektów każdego pracownika, a także skuteczność generowania leadów. Zarządzanie zadaniami z poziomu jednego systemu zwiększy twoją efektywność.
11. Wystawianie faktur i dokumentów
Posiadanie tej funkcji w systemie CRM zmniejszy ilość użytkowanych programów do zarządzania firmą, co pozwoli zoptymalizować wykorzystanie czasu oraz zmniejszyć koszty.
12. Analizowanie danych
Podejmowanie analiz ułatwi ci bieżącą ocenę skuteczności podejmowanych działań, a także pozwoli na wypracowanie skutecznych praktyk sprzedażowych. W systemie CRM znajdziesz graficzne przedstawienie wprowadzonych danych.
13. Kontrolowanie skuteczności
Poprzez wgląd w procesy zachodzące w firmie oraz efektywność pracowników zyskasz pewność, że panujesz nad wszystkim, co dzieje się w Twoim biznesie.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o kontrahencie w systemie Kamflex
Jak dodać uwagi w profilu kontrahenta?
Przeczytaj również
Korzyści z wdrożenia CRM
Co to jest CRM i jakie przynosi korzyści?
Cena CRM
3 sposoby na usprawnienie komunikacji w firmie
Zalety systemów webowych