CRM to narzędzie, które pomaga w nawiązywaniu bliższych relacji z klientami, zapewnia profesjonalną obsługę konsumenta, ułatwia sprzedaż oraz wspomaga rozwój biznesu. Ważną decyzją przy wyborze odpowiedniego systemu jest to, czy chcesz hostować go lokalnie, czy w chmurze. Obie opcje mają swoje dobre i złe strony.
Zdefiniuj swoje potrzeby i testuj aplikacje
Zanim podejmiesz decyzję, które rozwiązanie CRM wdrożysz w swojej firmie, zastanów się, jakie są Twoje potrzeby. Opracuj procesy, które będą obsługiwane w systemie (np. sprzedaż, reklamcje, wystawianie faktur). Rozważ kwestie:
-Ilu użytkowników będzie korzystać z aplikacji?
-Czy potrzebne będą integracje z programami zewnętrznymi, np. pocztowymi?
Po wstępnym zdefiniowaniu potrzeb, dobrze przejść do testowania dostępnych opcji, a następnie kontaktu z dostawcami lub twórcami oprogramowania, którzy pomogą dobrać najlepsze rozwiązanie dla swojego biznesu. Nasi Klienci wskazują zwykle, że ich idealny system CRM musi być:
- prosty w zakresie wdrażania i konserwacji
- przystępny w obsłudze
- dostępny dzień i noc
Jak wymagania te spełniają systemy hostowane lokalnie, a jak te dostępne w chmurze?
CRM lokalnie
Lokalny system CRM, to odpowiedzialność za wszystkie czynności związane z konserwacją oprogramowania i sprzętu. W razie jakiejkolwiek awarii, konieczność naprawy spada na Ciebie. Niekoniecznie jest to tańszą alternatywą, biorąc pod uwagę koszt sprzętu oraz pracowników IT. Lokalne narzędzie CRM staje się coraz bardziej przestarzałe, a co za tym idzie, firmy odchodzą od takiego rozwiązania. Przyszłość CRM należy do chmury.
CRM w chmurze
Narzędzia CRM oparte na chmurze, takie jak CRM Kamflex, są bardziej zaawansowane technologicznie i przyjazne dla użytkownika, a także dostępne w różnych pakietach usługi, które zostały zaprojektowane z myślą o unikalnych potrzebach przedsiębiorców. Zdecydowanie największą zaletą CRM w chmurze jest całodobowa dostępność. Takie narzędzie zapewnia dostęp z dowolnego miejsca i urządzenia. Współczesne systemy CRM oferują nowe możliwości, elastyczne koszty, a także łatwe wdrożenie i utrzymanie.
Kornelia Wąsowska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz sie więcej o skutecznym wdrożeniu systemu CRM
Przeczytaj również
CRM dla firmy rekrutującej opiekunki
CRM dla masażystów i fizjoterapeutów
Aplikacja do rekrutacji zgodna z RODO