Wraz z rozwojem technologicznym i potrzebą optymalizacji czasu i procesów zachodzących w firmach, wielu przedsiębiorców decyduje się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami, produkcją, fakturami, itp. Co składa się na system, by mógł być nazwany elastycznym? Czy gotowe rozwiązanie może takie być?
O elastycznym systemie CRM możemy mówić w kontekście czterech płaszczyzn:
-Funkcjonalności oprogramowania.
-Wyglądu panelu.
-Wykorzystywanego urządzenia.
-Wdrożenia rozwiązania.
Dopiero jeśli wybrane rozwiązanie dopasowuje się do indywidualnych potrzeb na zadowalającym poziomie we wszystkich tych strefach może być nazwane elastycznym.
Funkcjonalności oprogramowania
Gotowe rozwiązania CRM zawierają pewną określoną liczbę modułów oraz funkcjonalności. Często z tego powodu nie są elastyczne, gdyż nie pozwalają na rezygnację z danej kategorii, czy stworzenie dodatkowego modułu. System Kamflex wychodzi naprzeciw tym potrzebom i umożliwia użytkownikom decydowanie, które elementy oprogramowania są im potrzebne, a które nie. Działa to także w drugą stronę: stworzenie dodatkowej funkcjonalności jest możliwe i darmowe.
Użytkowników nie ogranicza także narzucone nazewnictwo parametrów oraz ich ilość. Dlatego w Kamflex możliwe jest zdefiniowanie własnych parametrów, nazw i leadów, co gwarantuje najwyższe dopasowanie do procesów zachodzących w firmie. Tym samym rozwiązanie może być z sukcesem użytkowane przez wiele branż, co udowadniają zadowoleni użytkownicy: fotografowie, catering dietetyczny, czy lektor języka obcego.
Elastyczność oprogramowania przejawia się także w łatwości z jaką możliwe jest dokonanie importu oraz eksportu danych. W systemie Kamflex wymaga to trzech kliknięć, a pobrane z systemu dane są gotowe do dalszej analizy.
Warto zwrócić także uwagę na to, czy użytkowane rozwiązanie jest kompleksowe. System cechujący się elastycznością będzie umożliwiał zastąpienie kilku rozwiązań stosowanych do tej pory. Dlatego Kamflex poza modułami typowymi dla oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami, czyli bazy klientów i kalendarza, zawiera także leady sprzedażowe, faktury, magazyn oraz dokumenty. Tym samym jest prostym, ale wielofunkcyjnym rozwiązaniem dla małych i średnich firm.
Wybrane rozwiązanie powinno stwarzać możliwość rozbudowy w przyszłości wraz z rozwojem firmy. W naszym zespole zajmujemy się także tworzeniem systemów dedykowanych, na które z łatwością można przejść, jeśli możliwości Kamflexa okażą się za małe dla zwiększających się potrzeb przedsiębiorstwa.
Wygląd systemu
Wydać by się mogło, że ta płaszczyzna jest znacznie mniej istotna niż poprzednia. Nieintuicyjnie zaprojektowany system będzie jednak trudny w obsłudze, co w konksekwencji nie tylko sprawi, że wcale nie oszczędzimy czasu, ale skutkować może nawet porzuceniem użytkowania rozwiązania. Dlatego elastyczny CRM musi pozostawiać użytkownikowi możliwość nie tylko zmiany kolorystyki i tła według własnych preferencji, ale także wstawienia logo swojej firmy. W systemie Kamflex zostanie ono następnie automatyczne umieszczane w generowanych fakturach i dokumentach.
Sfera wizualna nie ogranicza się jednak tylko do wrażeń płynących z użytkowania systemu, ale także wpływa na jego funkcjonalności. Kluczowym jest ustawianie ilości parametrów widocznych w tabelach, czy możliwość zmiany języka i waluty w wystawianych fakturach i dokumentach. Wszystkie te funkcjonalności znajdziesz w systemie Kamflex.
Wykorzystywane urządzenie
Ostatnią płaszczyzną, która ma wpływ na elastyczność rozwiązania jest responsywność RWD. Wraz z dynamicznym rozwojem usług informatycznych, mobliność systemów niejednokronie staje się koniecznością. Kamflex z powodzeniem można użytkować na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach i telefonach. Dzięki temu użytkownik posiada stały dostęp do danych, może także wprowadzać informacje przebywając poza biurem.
Wpływ wdrożenia na elastyczność CRM
Czas oraz łatwość wdrożenia także mają wpływ na elastyczność systemu. Dlatego decydując się na rozwiązanie CRM warto wybrać oprogramowanie, które sprawnie może zostać wprowadzone w firmie. W tym celu dostawca musi oferować wsparcie na wielu płaszczyznach: szkoleń osobistych, online, rozmów na czacie, Skype i przez telefon. W Kamflex oferujemy ponad to darmowe zdefiniowanie potrzeb oraz pomoc we wprowadzaniu oraz użytkowaniu rozwiązania w firmie.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o dokumentach w systemie Kamflex
Z czego składa się moduł "Dokumenty"?
Przeczytaj również
Skuteczne wdrożenie CRM
Koszt wdrożenia systemu informatycznego
Segmentacja klientów
Wsparcie CRM