Wdrożenie wybranego oprogramowania, to ostatni etap wprowadzania w firmie nowego rozwiązania. Zakończy się niepowodzeniem, jeśli nie poprzedzi go analiza przedwdrożeniowa oraz testowanie rozwiązań. Skuteczne wdrożenie jest możliwe pod warunkiem przestrzegania kilku zasad, które pozwolą na ułatwienie tego procesu. Kluczowa pozostaje jednak świadomość wagi tego kroku; bez niego nawet najlepszy system nie będzie efektywnie wykorzystywany.
Czas trwania wdrożenia
Skuteczne szkolenie w zakresie funkcjonowania oprogramowania trwa kilka dni i jest to okres konieczny na poznanie wszystkich funkcjonalności aplikacji. W jego trakcie w zespole użytkującym z pewnością zrodzi się wiele pytań i wątpliwości, które muszą zostać objaśnione. Pozostawienie przestrzeni na niepewność sprawi, że pracownicy mogą zacząć podchodzić do nowego systemu z niechęcią, co może zaowocować nieudanym wdrożeniem.
Ważnym aspektem podejmowania decyzji o wyborze systemu oraz wdrożenia jest umiejętność słuchania swojego zespołu. To właśnie opinie przyszłych użytkowników oprogramowania CRM pomogą skutecznie ukierunkować wdrożenie. Jeśli pracownicy proszą o dodatkowe konsultacje czy symulację użycia systemu, konieczne jest zapewnienie im wsparcia. Ze strony pracodawcy, czy osoby odpowiedzialnej za wdrożenie systemu w firmie, musi być to połączone z zachęcaniem pracowników do aktywnego korzystania z rozwiązania. Tylko w ten sposób możliwe będzie poznanie jego funkcjonalności oraz rozjaśnienie wszystkich niepewnych kwestii.
Wsparcie konsultanta
Kompetentnych odpowiedzi na pytania udzieli dobrze poinformowany konsultant. Wiele firm wdrażających systemy nie oferuje darmowych konsultacji. W zespole Kamflex kładziemy nacisk na wsparcie użytkowników na każdym etapie korzystania z systemu na wiele sposobów: mailowo, telefonicznie, na czacie, przez Skype czy podczas osobistych szkoleń. Szybka reakcja na ewentualne problemy z użytkowaniem, to klucz do efektywnej pracy z programem.
Zaplecze techniczne
W zależności od wybranego rozwiązania konieczne jest także zadbanie o techniczne kwestie takie jak: infrastrutkura serwerowa, komputery, łącze internetowe. Wiele systemów udostępnianych jest obecnie na licencji SaaS (Software as a Service), co zapewnia możliwość użytkowania online na każdym urządzeniu mobilnym. Także Kamflex nie wymaga od użytkownika instalowania oprogramowania na swoim komputerze, dzięki czemu umożliwia użytkowanie poza biurem.
Znaczenie wdrożenia
Wdrożenie rozwiązania typu CRM, to kluczowy proces konieczny dla skutecznego korzystania z oprogramowania. To od jego powodzenia zależy zakres korzystania z wybranego CRMa w przyszłości. Poświęcenie czasu i uwagi na jego efektywne wprowadzenie zaowocuje oszczędnością czasu i optymalizacją czynności wykonywanych w ramach dbania o relacje z klientami. Podczas wdrażania warto stworzyć wytyczne korzystania z systemu, do których łatwy dostęp uzyskają również nowi pracownicy, co przyspieszy ich aklimatyzację w nowym miejscu pracy.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o imporcie danych w systemie Kamflex
Jak wykonać import danych?
Przeczytaj również
Koszt wdrożenia systemu informatycznego
Zalety CRM
Wybór CRM: 4 pytania przed
Analiza przedwdrożeniowa