Prowadzenie nowoczesnej agencji pracy, to obecnie nie tylko osiąganie obranych celów biznesowych. To także właściwe użycie systemów informatycznych, które pomagają lepiej realizować strategię. Jak wybrać program dla agencji pośrednictwa pracy spośród tak wielu opcji dostępnych na rynku?
Zanim wybierzesz system dla agencji pracy
Zdefiniuj potrzeby
Po podjęciu decyzji, że Twojej agencji pracy potrzebny jest system, konieczne jest zdefiniowanie potrzeb. Obejmuje ono precyzyjne określenie, jakie dokładnie funkcje zawierać ma rozwiązanie. W ramach tego kroku odpowiedz na pytania:
-Jak do tej pory gromadziliśmy informacje? Co było efektywne, a co nie?
-Przeprowadzanie jakich procesów usprawnić ma system?
-Ilu pracowników będzie użytkowało system?
-Ile procesów rekrutacyjnych przeprowadza moja agencja w danym okresie czasu?
-Ilu klientów i ile branż obsługuję?
-Po czym poznam, że system działa efektywnie?
To zaledwie kilka pytań, które warto zadać sobie podczas tego kroku. Im bardziej szczegółowo zdefiniujesz potrzeby, tym łatwiej będzie Ci wybrać rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy. W tym kroku zastanów się także, w jaki sposób ocenisz zwrot z inwestycji. Jest to bardzo ważny element, który pozwoli Ci skontrolować skuteczność wdrożonego systemu oraz umożliwi jego ciągłą optymalizację.
Wybierz rodzaj systemu dla agencji pracy
W agencji pośrednictwa pracy dobrze sprawdzi się system CRM. Dlaczego?
-Jest to rozwiązanie, które umożliwia gromadzenie informacji o klientach i kandydatach w wygodnych kartotekach
-W aplikacji przeprowadza się procesy oraz leady, co pozwala śledzić efektywność każdej rekrutacji
-Kamflex umożliwia także wystawianie faktur, wysyłanie e-maili i SMSów oraz szybkie generowanie dokumentów
-Jest to webowe rozwiązanie gotowe, co gwarantuje Ci stały dostęp do danych
System gotowy czy dedykowany?
Poszukując systemu dla Twojej firmy, spotkasz się także z systemami dedykowanymi. Czym się one od siebie różnią?
-System gotowy posiada pewien określony zakres funkcji, z których możesz wybierać. W wersji webowej takiego rozwiązania nie instalujesz na swoich urządzeniach żadnego oprogramowania; dostęp do konta otrzymujesz po zalogowaniu się w aplikacji dostępnej w każdej przeglądarce internetowej. Dzięki temu masz stały dostęp do danych, z dowolnego urządzenia i miejsca.
-Systemy dedykowane tworzone są wedle Twoich wytycznych. Dlatego też nie ma drugiego, takiego samego rozwiązania. One także mogą występować w wersji webowej, umożliwiając Ci stały dostęp do danych. Zwykle są jednak o wiele droższe od aplikacji gotowych, dlatego próg wejścia jest znacznie wyższy. Jeśli nie jesteś pewien, jakiego rozwiązania potrzebujesz, dobrze najpierw przetestować opcje gotowe. Wiele z nich posiada zakres funkcjonalności, który jest wystarczający dla optymalnej, codziennej pracy, jednocześnie wiążąc się z mniejszym kosztem. Kliknij tutaj, aby przetestować Kamflex.
Dowiedz się więcej o testowanie systemów CRM
Skontaktuj się z firmą programistyczną
Niezależnie, na jaki typ rozwiązania się zdecydujesz, kontakt z firmą programistyczną pozwoli Ci ocenić profesjonalizm zespołu, politykę obsługi klienta czy zapytać o sposób utrzymania aplikacji. Podczas takiej rozmowy warto dowiedzieć się:
-W jaki sposób zapewnione jest bezpieczeństwo danych przechowywanych w aplikacji?
-Czy korzystanie z systemu nie wiąże się z dodatkowymi opłatami?
-Jakie wsparcie we wdrożeniu i użytkowaniu zapewnia firma programistyczna?
-Czy firma gwarantuje utrzymanie aplikacji?
-Jak szybko programiści reagują na błędy w funkcjonowaniu systemu?
Kwestie te powinny być omówione w zawieranej umowie. Nie wahaj się jednak zadawać pytań, jeśli którykolwiek zapis jest niejasny.
Co po wybraniu programu dla agencji pośrednictwa pracy?
Po zdefiniowaniu potrzeb, testowaniu systemów i nawiązaniu kontaktu z wybranymi firmami programistycznymi następuje czas na wybór najlepszego rozwiązania. Po podpisaniu umowy zyskujesz nieograniczony dostęp do aplikacji. Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci na każdym etapie wyboru systemu!
Może zainteresuje Cię:
Jak zwiększyć efektywność rekrutacji?
Od czego zależy skuteczność wdrożenia CRM?
Aplikacja do rekrutacji zgodna z RODO
Jak ułatwić rekruterom komunikację z kandydatami?