W trakcie poszukiwań odpowiedniego systemu do zarządzania relacjami z klientami dla swojej firmy przedsiębiorcy skupiają się na funkcjonalnościach, cenie, dopasowaniu do indywidualnych potrzeb. Często nie zwracają jednak uwagi na prostotę systemu. A ta jest konieczna, aby praca mogła być efektywna. Czym cechuje się prosty CRM?
Wygląd
Pierwszą płaszczyzną, którą należy poddać analizie pod kątem prostoty rozwiązania, jest jego zaprojektowanie graficzne. Przejrzysty układ modułów oraz możliwość zmiany wyglądu panelu usprawnią codzienną pracę w programie. Wadą wielu systemów CRM jest ich skomplikowanie. Często wśród rozbudowanych kategorii trudno jest szybko odnaleźć potrzebną funkcjonalność. W Kamflexie znajduje się wszystko to, co kluczowe dla prowadzenia relacji z klientami: kalendarz, baza kontaktów, faktury, magazyn, dokumenty. Poprzez funkcjonalne ułożenie modułów, ich użytkowanie jest proste i efektywne. Także możliwość zmiany wyglądu panelu wpływają na uprzyjemnienie pracy w systemie.
Wygląd rozwiązania to także łatwość poglądowej oceny danych w systemie. Dzięki możliwości filtrowania po dowolnych parametrach, użytkownik może szybko i przejrzyście ocenić zaawansowanie prac, czy ilość rozpoczętych procesów sprzedażowych. System CRM, który nie umożliwia graficznego podglądu wprowadzonych danych w dłuższej perspektywie czasu jest niefunkcjonalny. Niedobrym jest jednak także zbyt mocne przechylenie w drugą stronę. Niektóre informacje przedstawiane graficznie stają się nieczytelne. Dlatego w Kamflexie istnieje możliwość pobrania pliku CSV z konkretnymi danymi, gotowymi do dalszej analizy.
Prostota wyglądu przekłada się zatem na łatwiejsze użytkowanie systemu, a także grupowanie oraz analizę danych.
Moduł klientów w systemie CRM
Użytkowanie
Wraz z prostotą wyglądu idzie w parze prostota użytkowania. W tym zakresie podstawową wytyczną jest intuicyjność wprowadzania danych do systemu. Dzięki łatwej nawigacji pomiędzy modułami jest to szybkie i efektywne. Także import i eksport danych do oprogramowania wpływają na jego prostotę. W Kamflexie nie tylko szybko prześlesz dane na etapie wdrożenia rozwiązania, ale także wyeksportujesz dowolne informacje w trakcie użytkowania systemu.
Prostota rozwiązania CRM, to również możliwość zastąpienia wielu dotychczas użytkowanych systemów jednym. Oferowane na rynku oprogramowania oferują to w różnym stopniu. Tworząc Kamflex skupiliśmy się na maksymalizacji funkcjonalności w ramach jednego oprogramowania, dlatego nasz CRM pozwala na łatwe generowanie faktur, dokumentów, prowadzenie magazynu, kalendarza czy bazy klientów.
O prostocie rozwiązania decyduje również możliwość integracji z systemami zewnętrznymi, np. pocztą elektroniczną. Nieefektywnym jest rezygnacja z drogich rozwiązań zakupionych dotychczas, jak np. system do fakturowania. Dlatego Kamflex umożliwia dokonanie potrzebnej integracji w wymaganym zakresie. Także potrzeba dodania nowej funkcjonalności nie stanowi problemu. Programiści stworzą ją według wytycznych klienta, by system był nie tylko funkcjonalny, ale także prosty i skuteczny.
Leady sprzedażowe w systemie CRM
Prosty CRM stanowi połączenie funkcjonalnego wyglądu z intuicyjnym użytkowaniem. Poszukując rozwiązania dla swojej firmy warto wziąć pod uwagę także tę wytyczną. Prostota systemu nie oznacza mało rozbudowanych funkcjonalności, a raczej zaprojektowanie z myślą o oszczędzaniu czasu użytkownika kosztem zbędnych elementów. Dzięki temu w oprogramowaniu istnieje możliwość stworzenia dodatkowej funkcjonalności, tak aby jeszcze lepiej dopasować Kamflex do potrzeb użytkowników.
Maria Pruszyńska
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o dokumentach w systemie Kamflex
Przeczytaj również
Kalendarz z zadaniami
Ocena potencjału klienta w CRM
Elastyczny CRM
Skuteczne wdrożenie CRM