Prowadzenie własnej firmy i nauka przez całe życie idą w parze. Rozpoczynając swoją przygodę z własnym biznesem, wydaje nam się, że wiemy, jak się do tego zabrać, a przede wszystkim, co chcemy osiagnąć. Często okazuje się jednak, że początkowe założenia były niewłaściwe. Czego unikać, aby skutecznie prowadzić swoją firmę?
1. Planów opartych na... niczym
Tworząc plan kwartalny lub sześciomiesięczny konieczne jest opieranie się na danych – o sprzedaży, aktywności klientów, zleceniach. Co jeśli firma dopiero zaczyna i nie ma takich informacji? Wtedy harmonogram opiera się na badaniach grupy docelowej i założeniach popartych doświadczeniem i researchem. Tworzenie planów życzeniowych raczej nie przełoży się na rzeczywiste wyniki firmy, a doprowadzić może do frustracji. Najbardziej efektywne plany stworzysz podpierając się danymi z systemu CRM, gdzie z łatwością je zgromadzisz i posortujesz.
Przeczytaj o tym, dlaczego warto tworzyć plan sprzedażowy
2. Niejasnej strategii wobec klientów
Twoja grupa docelowa nie jest jednorodna. Dlatego segmentacja jest procesem, którego dokonanie jest kluczowe dla zbudowania strategii obsługi klienta. Inne praktyki przyciągną nowych klientów, inne pozwolą na zbudowanie zaufania u tych już pozyskanych. Opracuj przejrzystą taktykę opartą na danych z systemu CRM Kamflex. W oprogramowaniu posegregujesz klientów według dowolnych parametrów, które uznasz za ważne dla twojego biznesu.
Dowiedz się więcej o segmentacji klientów
3. Dystraktorów
Kto z nas nie chciałby mieć więcej czasu? O ile nie jest możliwe wydłużenie doby, o tyle skuteczne zarządzanie czasem, jak najbardziej. Prosta taktyka, która może ci w tym pomóc, to układanie planu tygodniowego. Wprowadzając spotkania i zadania do kalendarza w CRM Kamflex masz pewność, że o niczym nie zapomnisz, jednocześnie usuwając przestoje po wykonaniu danej czynności – od razu będziesz wiedział, czym zająć się w następnej kolejności. Drugim pomocnym trikiem jest wyeliminowanie dystraktorów – mediów społecznościowych, smsów niezwiązanych z wykonywanym zadaniem, przedłużąjących się przerw... Samodyscyplina i przypomnienia w systemie Kamflex ci w tym pomogą.
Przeczytaj jeśli chcesz dowiedzieć się, jak efektywnie wykorzystywać czas w pracy
4. Polegania na swojej pamięci
Ćwiczenie własnej pamięci jest zdrowe, ale w biznesie często niebezpieczne. Wystarczy nie zapisanie jednej informacji, by zapomnieć o rozmowie z klientem czy ważnej zmianie w projekcie. Unikaj takich stresujących sytuacji i wprowadzaj dane do systemu CRM Kamflex od razu po ich uzyskaniu. Zapisuj notatki z rozmów z klientami, szczegóły projektów omówione w mailach, daty następnych kontaktów, agendy spotkań... I daj swojej pamięci odetchnąć.
Dowiedz się, jak dodawać uwagi w procesach w systemie Kamflex
5. Trwania w etapie burzy mózgów
Kreatywne podejście do biznesu i problemów, to zalety menedżera i pracownika. Ale po każdej takiej sesji ważne jest wyciągnięcie wniosków, przekucie ich w plan, a następnie jego metodyczne realizowanie. Jest czas na burzę mózgów, ale także na urzeczywistnianie harmonogramu i powziętych postanowień. Wprowadzenie procesów do systemu Kamflex zmotywuje cię do trzymania się tego, co postanowione. Aż do następnej, ustalonej z zespołem, burzy mózgów.
Dowiedz się więcej o zarządzaniu przez cele
6. Osiadania na laurach
Pozyskałeś klientów, zbudowałeś podstawy dla kultury organizacji, wspólnie z zespołem opracowaliście harmonogram działania na kolejne dwa kwartały. Celebrowanie sukcesów jest ważne, ale nie osiadaj na laurach. Wciąż szukaj skuteczniejszych metod dotarcia, praktyk obsługi klienta czy udoskonalenia oferowanego produktu. W tym celu analizuj dane z CRM Kamflex. Filtrując tabele po dowolnym parametrze uzyskasz dokładnie te informacje, które są ci potrzebne. Jeśli wolisz wyeksportować je z systemu w pliku CSV, zrobisz to za pomocą jednego kliknięcia.
Sprawdź, dlaczego warto aktualizować dane w systemie CRM